گزارش تصویری/ روشن شدن آتش دیگ های آش گندم در شهیدیه/ سنت ۱۸ ساله ای که به دست مردم رقم می خورد

از پنج سال گذشته نیز، روشن کردن آتش زیر دیگ ها با حضور تعدادی از خدام افتخاری حرم امام رضا(ع) انجام می گیرد و بعد از آن نیز نمک و نبات متبرک حرم بین حاضرین پخش می شود.

آتش دیگ های آش گندم (آش حسین”ع”) به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) در شهیدیه میبد روشن شد.

به گزارش میبدما؛ امروز ظهر، آتش دیگ های آش گندم، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) با همت مردم شهیدیه، و به خصوص جوانان این محله، روشن شد تا روز میلاد امام رئوف بین مردم تقسیم شود.

یکی از دست اندرکاران طبخ آش در گفتگو با میبدما اظهار داشت: ۱۸ سال پیش با طبخ دو دیگ آش کارمان شروع شد و امروز این تعداد به ۴۴ عدد رسیده است.

مقنیان افزود: در تهیه این آش، افراد زیادی به هر نحوی که توان داشته باشند کمک می کنند و هزینه آن نیز کاملا از طرف مردم پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی از این طریق حاجت خود را گرفته اند، ادامه داد: از پنج سال گذشته نیز، روشن کردن آتش زیر دیگ ها با حضور تعدادی از خدام افتخاری حرم امام رضا(ع) انجام می گیرد و بعد از آن نیز نمک و نبات متبرک حرم بین حاضرین پخش می شود.

مقنیان در انتها تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای تهیه این آش را خود مردم آماده و کمک می کنند، و مرد و زن، پیر و جوان و نوجوان، هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند.