سخنان استاد زکریا اخلاقی در سومین شب‌شعر رضوی

حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی گفت: برگزاری محافل شعر آئینی مانند شب‌های شعر رضوی باعث پرورش جوانان شاعر انقلابی استان یزد و کشور می‌شود. به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی در سومین شب‌شعر رضوی که شامگاه هشتم مردادماه با حضور خادمان بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) و جمعی از […]

حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی گفت: برگزاری محافل شعر آئینی مانند شب‌های شعر رضوی باعث پرورش جوانان شاعر انقلابی استان یزد و کشور می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی در سومین شب‌شعر رضوی که شامگاه هشتم مردادماه با حضور خادمان بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) و جمعی از شاعران کشوری و استانی در یزد برگزار شد با اشاره به افزایش شعر آئینی و شاعران جوان در استان یزد، گفت: امروزه بحمدالله باهمت شاعران دارالعباده، شاهد پیشرفت آن‌ها در سطح کشور هستیم، به‌گونه‌ای که در جشنواره حضور فعال داشته و رتبه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

شاعر آئینی استان یزد خطاب به شاعران جوان دارالعباده، گفت: شاعران جوان و تازه‌کار، بایستی در جمع‌های شاعران دورهم جمع شوند و با حضور فعال و پرشور خود باعث رونق بخشیدن به محافل شعر آئینی شوند و این حضور باعث پیشرفت آن‌ها در مسئله شعر آئینی می‌شود.

این شاعر برجسته استان و کشور ادامه داد: اخیراً جشنواره شعر با نوحه که یک شاخه پربرکت شعر آئینی است همراه شده که یک‌قدم محکم در راستای تقویت شعر و نوحه کشور است.

وی بابیان اینکه نیروهای مستعد بسیاری درزمینهٔ شعر و نوحه‌خوانی در استان یزد وجود دارد، افزود: دست‌اندرکاران درزمینهٔ شعر استان یزد بایستی زمینه تشویق را در بین شاعران جوان ایجاد کنند تا بتوانیم در آینده نه‌چندان دور از این شاعران توانمند استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام اخلاقی خاطرنشان کرد: آنچه امروزه شاهد آن هستیم با توجه به آثار شاعران جوان و انقلابی دارالعباده این است که در آینده می‌توانیم یک حوزه پربرکت شعر آیینی در کشور و استان یزد داشته باشیم و بخصوص نوحه‌سرایان در استان و کشور از این اشعار پرمحتوا بهره‌مند شوند.