آیت‌الله‌ اعرافی: درمیبد به یک ناهی‌ازمنکر پرخاش شده؛این یعنی تزلزل‌مبانی‌ارزش‌ها

امام جمعه میبد در پایان با اشاره به این که در شهر ما به یک آمر به معروف و ناهی از منکر پرخاش شده و این یعنی تزلزل مبانی ارزش‌ها از دستگاه قضایی خواست حتما این مسئله را دنبال کند.

  • منبع: میبد خبر

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جلسه اعضای هیئت رزمندگان اسلام به برخی از ویژگی های پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اشاره نمود و اظهار داشت: حضرت محمد(ص) سرآمد عالم و همه مخلوقات جهان است و موجودی است از صدر تا ذیل عالم برای همه سرمشق است« ولکم فی رسول الله اسوه حسنه».

وی ادامه داد: بشر اگر بخواهد در زندگی و آخرت خود به اوج سعادت برسد یک نقطه نورانی و سرمشق دارد و آن پیامبر بزرگ اسلام است. صحبت او، سکوت او، صلح او، جنگ او، سرمشق بشر است. سعادت بشر در اقتدا به سنت نورانی او محقق می شود.

رئیس جامعه المصطفی کل کار بزرگ پیامبر اسلام را یک معجزه دانست و اظهار داشت: قطع نظر از معجزه قرآن، اصل تاسیس اسلام و حکومت اسلامی در عصر پیامبر یک معجزه بود. شرایطی که پیامبر در آن یک نظم و بنیان جدید را پایه ریزی کرد.

وی گفت: قدرتهای اصلی عالم ایران و روم بودند. امپراطوری بزرگ که براساس ادیان انحرافی پایان یافته بود. که امور در دست آنها بود. در جزیره العرب هیچ قدرتی وجود نداشت. در تاریخ آمده است که جزیزه العرب آن قدر عقب مانده بود که قدرت های بزرگ نمی خواستند در آن جا حتی حضور داشته باشند که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در چند جای نهج البلاغه به آن اشاره کردند.

آیت الله اعرافی از معجزات بزرگ پیامبر را معجزه فکری، فرهنگی و علمی پیامبر برشمرد و افزود: جزیره العرب یک جامعه فاقد قدرت و حکومت بود. آن جا با یک تمدن مؤثر بسیار فاصله داشت. پیامبر اسلام (ص) در عمل هنر خود را نشان داد. با فاصله دو سه دهه یک جای بی ارزش را به یک قطب مهم فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی و تمدن بشری تبدیل کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در حقیقت این پیمودن ره صد ساله در یک شب بود و این بزرگ ترین معجزه پیامبر اسلام و معارف ناب اسلام است که با جهش های بزرگ، شگرف و عمیق این کار صورت گرفت.

امام جمعه میبد اشاره کرد: این معجزه زمانی محقق شد که فکر و معرفت و مبانی فکری، دقیق و عمیق که در قرآن وجود داشت به وسیله پیامبر عرضه شد. اصل یک تمدن بزرگ، علم، دانش، معرفت و مبانی فکری استوار و فولادین و قوی می باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه بشر باید خود را مدیون ایشان بدانند؛ چرا که معارف بلندی توسط قرآن ارائه شد. هر انقلابی و هر ملتی که بخواهد در کارهای خود موفق باشد باید کار فکری، معرفتی و بنیادین بکند.

وی تاکید کرد: انقلاب ما هم، چون پایه اش اسلام بود و پیام آورش هم امام بود که خودش دارای آن معارف بزرگ الهی بود به پیروزی رسید. امام جمعه گفت: در حقیقت زیرساخت علمی رمز توفیق هر کسی در هر جایی است.

خطیب جعمه میبد امتداد انقلاب اسلامی را نیازمند قدرت فکری و مبانی معرفتی دانست و اظهار داشت: از مهمترین چیزهایی که ما باید از پیامبر و ائمه بیاموزیم این است که پایه های فکری خود را تقویت کنیم. اگر در تعالیم معنوی قوی نباشیم موج ها ما را خواهند برد.

آیت الله اعرافی راز دوم معجزه پیامبر را اخلاق زیبا و خلق العظیم ایشان برشمردند و افزود: هنگامی که اخلاق در خدمت دین و هدایت دیگران قرار بگیرد این ارزشی مضاعف پیدا می کند از این جهت است که یک مسئول یا یک مبلغ فرهنگی باید آن را رعایت کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: جامعه باید مبتنی بر اخلاق اسلامی باشد. فلذا اخلاق یک ارزش ذاتی دارد برای همه و یک ارزش طریقی و ابزاری دارد که برای آنانی است که در جهت اهداف مورد استفاده قرار می گیرد و ارزشی مضاعف پیدا می کند.

خطیب جمعه میبد سومین راز پیامبر را قاطعیت، شجاعت و مقاومت بی اندازه و غیرقابل وصف ایشان دانستند و افزود: پیامبر از نقطه زیر صفر شروع کرد و در برابر همه قدرت های عالم ایستاد در حالیکه هیچ کس نداشت.

آیت الله اعرافی چهارمین راز را حکمت پیامبر برشمرد و افزود: زیبایی کار پیامبر به این بود که این قاطعیت و شجاعت همراه با یک حکمت عجیبی همراه بود. جستجوی راه های نو برای رسیدن به اهداف یکی از مولفه های رهبری موفق است که برای نمونه می توان به مهاجرت عده ای از مسلمانان از مکه به حبشه اشاره کرد.

وی ادامه داد: از همین ها باید برای امروز انقلابمان کمک بگیریم. پایه انقلاب مردم هستند با آموختن این درس ها از شخصیت پیامبر اکرم(ص)، باید در پیشبرد انقلابمان استفاده کنیم.

خطیب جمعه میبد در پایان به اعضای هیئت رزمندگان توصیه کرد باید چندکار ناب و قابل عرضه و بسیار جذاب و خوب برای خودتان تعریف کنید.

آیت الله اعرافی گفت: همین رزمندگان و بازماندگان دفاع مقدس شعائر انقلاب و دفاع مقدس را باید زنده نگه دارند. مردان بزرگ و زنان قهرمان در مواجه با کفر و فساد جهانی عرض اندام کردند. این حادثه بسیار مهم است. این شعائر باید با روش الهی درست حفظ و زنده نگه داشته شوند. باید محور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سلسله یادمان ها و یادواره این حرکت باید امتداد داشته باشد و همیشه همراه با نوآوری باشد.

امام جمعه میبد در پایان با اشاره به این که در شهر ما به یک آمر به معروف و ناهی از منکر پرخاش شده و این یعنی تزلزل مبانی ارزش‌ها از دستگاه قضایی خواست حتما این مسئله را دنبال کند.