عزاداری برای سالار شهیدان، دل‌ها را افسرده نمی‌کند بلکه منبع امید به آینده است

امام جمعه میبد افزود : کسی تصور نکند که گریه و عزاداری و اظهار ارادت به پیشگاه شهیدان کربلا و سالار شهیدان امری معمولی است و یا منشاء ناروایی دارد بلکه عاشورا به انسان عشق می دهد و همانطور که امام رحمه الله علیه فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

آیت الله اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته ، نهم دی سالروز راهپیمای و خروش ایمانی و انقلابی ملت ایران را گرامی داشت و افزود: قصه انتخابات ۸۸ را که یک رخداد درس آموز برای آینده کشور ماست نباید فراموش کرد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه مقاومت در برابر قانون و ارزشهای دینی و مردمی چیز کمی نیست خاطرنشان کرد : در جریان فتنه ۸۸ کسانی به قانون ، ارزشهای مردم سالاری و آراء مردم تمکین نکردند و کاری کردند که کشور در داخل و خارج لطمه بخورد در حالی که قانون و مردم سالاری و فصل الخطاب بودن رهبری برای پیشبرد کشور در عرصه های جهانی امری اجتناب ناپذیر است.

خطیب جمعه میبد افزود: در نهم دی ملت آمدند تا از رهبری ، قانون ، انقلاب ، نظام و ارزشهای اسلامی دفاع کنند و به همه عالم ، مغرضان و فریب خوردگان اعلام کنند که ما تا آخر پای انقلاب اسلامی ایستاده ایم .

وی با اشاره به شکوه و عظمت مردم در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ گفت : در این حادثه مردم وارد صحنه شدند و شکوه و عظمت ایمانی ،انقلابی و اسلامی و وابستگی به ارزشهای دینی و عاشورایی خود را به نمایش گذاشتند و کشور را از گردنه سخت و توطئه های پیچیده  امریکا و اسرائیل عبور دادند.

حضرت آیت الله اعرافی گفت : امروز کشور ما پیشتاز انتخابات در سراسر منطقه و از کشورهای پیشرو در مردم سالاری دینی است که الگویی نو از مردم سالاری دینی و ارزشهای الهی را به بشریت ارائه کرده است .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه همه ارکان نظام ما بر اساس انتخابات مردم سالاری و در چارچوبی که دین معین کرده و خط مشی انتخابات و تعیین حاکمان از رهبری ، ریاست جمهوری،  مجلس، دولت تا شوراها تعیین شده است تصریح کرد: مع لاسف در انتخابات ۸۸  کسانی به این اصل تمکین نکردند.

وی یادآور شد : عدم تمکین به انتخابات مساله ساده ای نیست و مقابله با انتخابات آزاد و تمکین نکردن به نتیجه انتخابات، بخاطر توهماتی پوچ ، نظم سیاسی و اجتماعی را فرو می پاشد.

حضرت آیت الله اعرافی تصریح کرد: ملت و جوانان بدانند که عدم تمکین به انتخابات در سال ۸۸ ، عدم تمکین به قانون بود در حالی که قانون راه را مشخص کرده بود و در این شرایط بود که پایه های انتخابات و مردم سالاری دینی فرو می ریخت اما فریاد رهبری و حضور شورانگیز ملت در نهم دی بر این بود که قانون و مردم سالاری و آراء مردم باید رعایت شود.

نهضت سواد آموزی : ایران اسلامی جزء کشورهای پیشگام در مقوله سودآموزی است

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود ، هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: با وجود همه سختی ها و مشکلات در طول انقلاب ، کشور ما جزء کشورهای پیشگام در مقوله سوادآموزی است و با میانگین ۹۰درصد بالاترین ضریب سوادآموزی در میان کشورهای منطقه است .

امام جمعه میبد افزود: گسترش سواد در پرتو انقلاب اسلامی در این سالها باعث شده است که آموزش و پرورش هم در این زمینه ، قدمهای بزرگتری را بردارد .

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به موفقیت های استان یزد در امر ارتقاء شاخص های سوادآموزی گفت: استان یزد هم در آموزش و پرورش و ضریب سوادآموزی و محو بی سوادی از استانهای موفق کشور محسوب می شود که در این میان شهرستان میبد اگر اتباع بیگانه و معلولین را کنار بگذاریم؛ آمار باسوادی در این شهرستان بالای ۹۸ درصد است .

وی با قدردانی از همه سواد آموزان و دست اندرکاران نهضت سوادآموزی ، بر ارتقاء شاخص های سواد تاکید کرد و افزود: برای محو بی سوادی و عددهای باقیمانده باید خود خانواده ها و مردم کمک کنند تا بعنوان منطقه نخست در محو بی سوادی باشیم .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه سواد و علم و دانش زمانی ارزشمند است که با ارزشهای الهی، ایمانی همراه باشد؛ بر رواج سواد در میان افراد بالای ۵۰ سال نیز تاکید کرد و افزود: در سنین بالاتر و پایین تر هم باید تلاش شود که افراد رشد و تکامل پیدا کنند.

راهپیمایی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی یک واقعه مهم فرهنگی در جهان است:

حضرت آیت الله اعرافی در سومین بخش از بیانات خود با اشاره به راهپیمایی عظیم شیعیان و پیروان اهل بیت در اربعین حسینی گفت: راهپیمایی بزرگی که هر ساله  از نقاط مختلف ، شیعیان عراق و از کشورهای دیگر به سمت کربلای حسینی حرکت می کند حادثه بزرگ جهانی است که میلیون ها نفر، عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان می دهند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه بسیاری از رسانه های دنیا از انعکاس این حادثه بزرگ و شور و حماسه و عشق خوداری کردند تصریح کرد : اما مشارکت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون جمعیت با یک راهپیمایی عظیم ، حادثه کم نظیر بلکه بی نظیر در جهان است.

خطیب جمعه میبد ، این حرکت خودجوش و درون جوش مردم را معجزه عاشورا و یک واقعه مهم فرهنگی در جهان خواند و افزود: شکوه و عظمت و انقلاب و عاشورای امام حسین (ع) چنان بردی دارد که بعد از هزار و ۴۰۰ سال ، عاشقان از همه جای عالم به سمت کربلا روانه می شوند.

وی با بیان اینکه چرخ های تاریخ همه وقایع و اتقافات را در طول تاریخ له می کند خاطرنشان کرد : اما واقعه مثل عاشورا و قصه جانسوز کربلا آنقدر عمیق و ژرف و تابناک است که بعد از قریب ۱۴۰۰ سال در همه عالم این پرچم در اهتزاز است و این همان عظمت امام حسین (ع) است.

گریه و عزاداری برای سالار شهیدان ، دل ها را افسرده نمی کند بلکه منبع امید به آینده است

آیت الله اعرافی تصریح کرد: دنیا بداند که انقلاب اسلامی و ملت ایران ریشه در این واقعه بزرگ عاشورا و کربلا دارد و عاشورا نه تنها جانها و دل ها را مکدر و افسرده نمی کند بلکه منبع آزادگی و حیات و امید به آینده است.

امام جمعه میبد افزود : کسی تصور نکند که گریه و عزاداری و اظهار ارادت به پیشگاه شهیدان کربلا و سالار شهیدان امری معمولی است و یا منشاء ناروایی دارد بلکه عاشورا به انسان عشق می دهد و همانطور که امام رحمه الله علیه فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی گفت : اربعین حسینی در کربلا در امتداد عزاداری های که در سراسر عالم در این دوماه محرم و صفر انجام شد برگ آخر افتخارات ملت های مسلمان و پیروان اهل بیت است و امیدواریم که حسینی باقی بمانیم و پای این مکتب ، آماده جانفشانی باشیم.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود ، شهادت رسول مکرم اسلام ، سبط اکبر حضرت امام حسن  مجتبی و شهادت حضرت ثامن الحج امام رضا (ع) را به شیعیان جهان و نمازگزارن تسلیت گفت.

منبع:میبد آدینه