گزارش تصویری از همایش هیئت امنای بِقا و امامزاده های استان یزد در امامزاده خدیجه خاتون/ گفتگوی “میبدما” با معاونت فرهنگی اوقاف استان یزد

در سه شهر یزد و میبد و ابرکوه فعالیت های فرهنگی خوبی در امامزاده ها داریم و در مجموع و در سطح استان یزد می توانم امامزاده سید جعفر و امامزاده جعفر را نام ببرم که تقریبا از دیگر اماکن متبرکه فعالیت های بهتری داشته اند،

همایش هیئت امنای بِقا و امامزاده های استان یزد در امامزاده خدیجه خاتون برگزار شد.

معاونت فرهنگی اوقاف کل استان یزد در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: این همایش در سطح استان به صورت فصلی برگزار می شود، و به صورت مداوم نیز در شهرستان ها و به همت هیئت امنای امازاده ها، در سطحی پایین تر این جلسات تشکیل می شود.

حجت الاسلام هادی امامی با اشاره به امر رهبر انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی شدن اماکن متبرکه، افزود: لازمه قطب فرهنگی شدن بِقا متبرکه آشنا شدن هیئت امنا به کارها و امور فرهنگی می باشد. این عزیزان، انسان های دلسوزی هستند اما اصولا رویکرد عمرانی را در برنامه داشته اند و تصمیم گرفتیم با تلاش بیشتر دید فرهنگی را به این حوزه بازگردانیم.

وی ادامه داد: کتابچه ای داریم به اسم “سند قطب فرهنگی شدن آستان امامزداگان و بقا متبرکه”، که در هر جلسه مقداری از آن را تدریس می کنیم و از اعضای هیئت امنا نیز می‌خواهیم که این کتاب را مطالعه کنند و در جلسات بعدی در مورد آن صحبت کنند.

امامی با تاکید بر این موضوع که کار فرهنگی در اماکن متبرکه امروزه به شرایط بهتری رسیده است، تصریح کرد: با وجود این پیشرفت خوب، توقع ما بسیار بیشتر است و باید به سمتی برویم که نگاه مردم را به امامزاده ها جلب کند.

وی عنوان کرد: در سه شهر یزد و میبد و ابرکوه فعالیت های فرهنگی خوبی در امامزاده ها داریم و در مجموع و در سطح استان یزد می توانم امامزاده سید جعفر و امامزاده جعفر را نام ببرم که تقریبا از دیگر اماکن متبرکه فعالیت های بهتری داشته اند،

هادی امامی با اشاره به نتایج این همایش که همدلی بیشتر نیز هست؛ تاکید کرد: هدف ما در مرحله اول برگزاری برنامه های مصوب مانند آرامش بهارای در نوروز، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی در محرم و سوگواره یاس نبوی درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد و در کنار آن هم نیاز به فعالیت هایی داریم که ابتکاری و جذاب باشند.

حجت الاسلام هادی امامی به عنوان نمونه کارهای ابتکاری گفت: فعالیت خوبی مانند سفره مائده مهدوی که در امامزاده سید جعفر یزد شروع شد، با جهت دهی مناسب باعث الگو سازی خوبی در استان یزد شد.
در حاشیه این همایش، ریس اوقاف شهرستان یزد اقای کرمی، معاونت فرهنگی اداره اوقاف استان حجت الاسلام امامی و رئیس برنامه ریزی اداره اوقاف آقای عارف و هیئت امنا امامزادگان کل استان، از مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده سید صدرالدین قنبر و زورخانه بشنیغان بازدید کردند.