متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 43642
تاریخ : 24 تیر 1396
ساعت : 10:07
پرینت از صفحه

توضیحات مسئولین دو کاروان میبدی درمورد اعزام زائران بیت الله الحرام/ تصاویر کلاس های آموزشی

جا داشت که با اضافه کردن یک کاروان دیگر از میبد این مشکل حل میشد اما به خاطر فراهم بودن موقعیت اعزام، حدود ۵۵ نفر را به تهران و حدود ۲۰ نفر را به یزد فرستادیم .

دو کاروان زائران میبدی بیت الله الحرام به زودی عازم سفر حج می شوند.

به گزارش میبدما؛ کاروان آقای فاضلی با شماره ۳۴۰۰۲ و کاروان آقای دهستانی با شماره ۳۴۰۱۵ در تاریخ ۲۹ مرداد، حدود ۲۷۵ نفر از زائران میبدی را برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان می برند.

فاضلی، مسئول یکی از کاروان ها در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: هر دو کاروان میبدی، “اول مدینه” هستند، اما سوای از تفاوت هواپیماها، در مدینه نیز در دو محل متفاوت و جدا از هم ساکن هستیم.

وی با اشاره به تعداد زائران میبدی گفت: کاروان ما حدوداً شامل ۱۶۰ نفر زائر می باشد و در مجموع، به خاطر کمبود جا در کاروان های میبدی، حدود ۱۰۵ نفر از زوار نیز مجبور شدند برای اعزام به کاروان های یزد و تهران مراجعه کنند.

فاضلی افزود: جا داشت که با اضافه کردن یک کاروان دیگر از میبد این مشکل حل میشد اما به خاطر فراهم بودن موقعیت اعزام، حدود ۶۰ نفر را به تهران و حدود ۴۵ نفر را به یزد فرستادیم تا از آنجا به حج واجب اعزام شوند.

مسئول کاروان حج ادامه داد: جلسات آموزشی قبل از اعزام نیز در حال برگزاری می باشد و تاکنون ۵ جلسه برگزار شده و پنج جلسه دیگر نیز شامل همایش ۳۰ تیرماه (دو جلسه)، جلسات روزهای ۱۳ و ۲۰ تیرماه و یک جلسه هم ۷۲ ساعت قبل از اعزام برگزار می شود.

مسئول دومین کاروان هم به خبرنگار میبدما گفت: کاروان ۱۱۵ نفره ما نیز همراه با دیگر کاروان میبدی، در ۲۹ مرداد راهی مدینه منوره می شود.

دهستانی با اشاره به استقبال کمتر زائران نسبت به دوره های قبل افزود: متاسفانه عملکرد رسانه ها مانند صدا و سیما را در پرداختن به مسائل پیش آمده در منا، زیاد مثبت نمی دانم، و تبعات بعدی پرداخت بلند مدت و خاص به موضوع منا، امروز به نوعی خود را نشان داده است.

وی با بیان این مطلب که مسلماً در قضیه منا، عربستان تقصیرکار بوده، تصریح کرد: همان طور که در حادثه انتحاری کربلا و شهادت جمع زیادی از زائران ایرانی و یا در حوادثی مانند تصادف دو قطار، در پرداخت های رسانه ای حد وسط را رعایت می کنیم، در موضوع منا و حادثه های دیگر عربستان هم باید این رویه را پیش می گرفتیم.

مسئول کاروان میبدی تاکید کرد: این حد وسط به معنای این است که اطلاع رسانی و پرداخت به حواشی موضوع انجام می گیرد، اما با پرداخت ممتد و ناتمام، موجبات ترس و وحشت مردم را نیز فراهم نمی کنیم.

دهستانی با تاکید بر هوشیاری دستگاه ها، مانند شورای عالی امنیت ملی در پرداخت به رعایت مسائل امنیتی حجاج افزود: اگر امروز دستور اعزام حجاج ایرانی به حج صادر شده است مسلماً سازوکارهای امنیتی آن نیز فراهم شده و جای هیچ نگرانی نیست.

وی با اشاره به اهمیت حج، و همچنین توجه به حفظ جایگاه ایران در مناسک حج و حراست از این موضع در عربستان، گفت: در طول این سال ها و ده ها سفر حج که کاروان ها را همراهی می کردم، هنوز هیچ مورد نگران کننده ای پیش نیامده و با توجیه مناسب زائران و رعایت برخی از مسائل و قوانین می توان زیارت خوبی را تجربه کرد.

دهستانی در انتها افزود: توصیه ما به حجاج این است که قوانین امنیتی در فرودگاه ها و کشور عربستان را رعایت کنند، همان طور که به قوانین جاری در اماکن زیارتی مانند حرم امام رضا(ع) باید عمل کرد، و این قوانین هر چند گاهاً سخت گیرانه می باشد اما با رعایت آنها می توانیم حج بدون مشکلی را پشت سر بگذاریم.