متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 43618
تاریخ : 24 تیر 1396
ساعت : 6:57
پرینت از صفحه

صحبت‌های جمعی از دانشجویان میبدی در خصوص حجاب

دانشجوی دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: جوانان و دختران انقلابی باید با درک و فهم اصل و فلسفه حجاب و با تاسی از الگوهایی چون ائمه و همچنین بانوان محجبه، فعال و انقلابی سعی در ترویج این اصل الهی و حفظ سلامت کشور داشته باشند. به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از […]

دانشجوی دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: جوانان و دختران انقلابی باید با درک و فهم اصل و فلسفه حجاب و با تاسی از الگوهایی چون ائمه و همچنین بانوان محجبه، فعال و انقلابی سعی در ترویج این اصل الهی و حفظ سلامت کشور داشته باشند.
به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، بدون شک پوشش اسلامی برای زنان از ضروریات دین مقدس اسلام است، چنان که آیات متعددی از قرآن بر این مطلب دلالت دارند.
به پای صحبت‌های جمعی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد در خصوص عفاف و حجاب نشستیم.
عرب بافرانی، یکی از دانشجویان دانشکده در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که تفاوت های آفرینش مردان و زنان را بیان می کند که مرد را قوام و توانمند و زنان را لطیف، زیبا و تضمین کننده نسل بشریت معرفی می کند و لذا مردان را به حفاظت از آنان امر می کند.
وی ادامه داد: از طرفی واضح است نسلی که در محیطی پاک و مطهر پرورش یابد قطعا سعادت دنیا و آخرت را برای خود و نسل های بعد رقم خواهد زد.

فراموشی ارزش وجودی مرد و زن؛ یکی از انحرافات جوامع امروز
عرب بافرانی افزد: متاسفانه یکی از انحرافاتی که در جوامع امروز مشاهده می شود به فراموشی سپردن ارزش وجودی و وظایف خود از طرف مردان و زنان اجتماع است. چرا که به گفته عالم بزرگوار شهید مطهری «جهان امروز به نام آزادی زن و صریح تر آزادی روابط جنسی روح جوانان را سخت فاسد کرده است. به جای اینکه این آزادی به شکفتن استعدادها کمک کند، به شکل دیگر و به صورت دیگر غیر از آنچه در قدیم وجود داشت، نیروها و استعدادهای انسانی را هدر داده است و می دهد. زن از کنج خانه بیرون آمده اما به کجا رو آورده است؟ به سینما، کنار دریاها، حاشیه خیابان ها، مجالس شب نشینی! زن امروز به نام آزادی خانه را خراب کرده بدون اینکه مدرسه یا جای دیگر را آباد کند.»
وی گفت: همان طور که مشاهده شد، اسلام به مسئله پوشش زن اهمیت فراوان داده است و آن هم نه به خاطر ریاضت دادن به زن یا عدم امنیت او و یا استثمار زن بلکه از جهت آرامش خاطر افراد که در پی آن امنیت و آرامش روانی جامعه رقم خواهد خورد. زیرا وقتی جلوه ها و جذابیت های زن و نگاه و ذهن مرد محدود به خانه و خانواده شود، با ذهنی باز و نیرویی کارآمد تر به زندگی فردی و اجتماعی خواهند پرداخت.

پوشش محدود به اسلام نیست
زارع زاده، دیگر دانشجوی دانشکده علوم قرآنی میبد تاریخچه حجاب را محدود به اسلام ندانسته و تصریح کرد: اگر به تاریخچه حجاب نگاهی بیندازیم خواهیم دید که پوشش محدود به اسلام نیست و در ادیان قبل از اسلام هم به طرق مختلف به زنان دستور پوشاندن خود در مقابل مردان غیر محرم خود داده اند.
وی ادامه داد: به فرض ادیانی از قبیل زرتشت، یهود و… که می بینیم زنان را موظف به پوشش های خاصی و ارتباط نداشتن با مردان می کنند کما اینکه اسلام تا به این حد به افراط روی نیاورده است و پوشیدن بدن و موی زنان به جز چهره و دو دست را امر کرده و حضور آنان در اجتماع به حسب ضرورت و با حفظ حریم را بلامانع دانسته است و نگاهی به زندگی ائمه اطهار از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(ع) این مطلب را برای ما روشن تر می سازد.

داشتن حجاب مناسب، تحصیل در فضایی آرام را ایجاد می‌کند
کریمیان، دانشجوی این دانشکده نیز به ایکنا گفت: به طور قطع داشتن حجاب و عفاف مناسب، در محیط دانشکده فضایی آرام و بدون دغدغه را برای تحصیل و سایر فعالیت های ما فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: جوانان و دختران انقلابی باید با درک و فهم اصل و فلسفه حجاب و با تاسی از الگو هایی چون ائمه و همچنین بانوان محجبه، فعال و انقلابی موجود در کشور سعی در ترویج این اصل الهی و حفظ سلامت کشور داشته باشند.