جامعه اسلامی تحمل دریده شدن حریم عفاف و حجاب را ندارد/ جهانی‌شدن یزد قابل تقدیر است

نباید منتظر نهادها بود، باید خانواده‌ها، خانه‌های خود را مرکز کانون فرهنگی و حلقه‌های بصیرت کنند و در تابستان و اوقات فراغت، امور فرزندان خود را اصلاح کنند.

امام‌جمعه موقت میبد با تأکید بر توجه به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: نباید در شهر کسی عفاف و حجاب را لکه‌دار و عواطف مردم را جریحه‌دار کند.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد، پیروزی جبهه مقاومت در عراق و آزادی موصل را شکست نقشه‌های تجزیه‌طلبانه امریکا و دشمنان اسلام در منطقه و عراق خواند و تصریح کرد: این موفقیت باعث شکست طرح نوین خاورمیانه آمریکایی در منطقه و شکست توطئه اختلاف خانمان برانگیز قومی، مذهبی و شیعه و سنی در عراق بود که بعد از ۳ سال اشغال موصل، با تجلی نقش مرجعیت شیعه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی به نتیجه رسید.

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: نقش و کمک‌های مستشاری ایران و اصرار بر یکپارچگی عراق در آزادی موصل بسیار مهم و راهبردی بود.

* دشمن با ایجاد فتنه قصد سرنگونی نظام اسلامی را داشت

وی با گرامی داشت بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۷۸ روز حماسه ملی و همبستگی سیاسی این روز را در دفاع از ارکان نظام و رهبری انقلاب و پایان دادن فتنه‌ای که از جانب استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی انجام گرفت عنوان کرد و گفت: دشمن با فریب دادن عده‌ای و نیرنگ خود، بلوایی را در این روز به راه انداخت و به خیابان‌ها و دانشگاه تهران کشاند که قصد سرنگونی نظام اسلامی داشت.

امام‌جمعه موقت میبد با تأکید بر اینکه دشمن از دشمنی خود دست برنمی‌دارد افزود: دشمن درصدد بود با ایجاد این فتنه، دو دستی کشور را تحویل آن‌ها بدهیم و از گذشته انقلاب خود توبه و در قیدوبند استکبار و دشمن گردن نهیم.

حجت‌الاسلام اعرافی اظهار داشت: اگر امروز هم می‌بینید زمزمه‌هایی از این مسائل هست برای این است که دشمن می‌خواهد بگوید کارهای شما غلط است و این ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت است.

خطیب جمعه موقت میبد افزود: دشمن تخم فتنه را از همان اول انقلاب و ده، پانزده سال پیش پاشیده بود تا با ایجاد فتنه نظام را تسلیم خود کند؛ اما دیدید با بصیرت مردم و آگاهی سیاسی و اجتماعی و با آگاهی‌های آتش به اختیار، مردم در مقابل فتنه ‌ایستادند و فتنه را خنثی کردند.

* اگر مردم در صحنه باشند نظام مستحکمی خواهیم داشت

وی یادآور شد: همان‌طور که نهم دی در پاسخ فتنه ۸۸، همین مردم استوار و محکم و بنیان مرصوص، در مقابل دشمن شدند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه اگر مردم در صحنه باشند نظام مستحکمی خواهیم داشت و کید دشمنان نمی‌تواند به این نظام صدمه بزند تصریح کرد: هرچند مسائل و مشکلات و گرانی هست اما باید به افق‌های متعالی نگاه کنیم که این افق‌های بلند می‌توان افتخاری برای ایران اسلامی دانست و دشمنان بدانند، تا این ملت زنده است و خون در رگ‌های این مردم جریان دارد نظام را حفظ خواهند کرد.

* شورای نگهبان دژ محکم برای حیات اسلامی است

وی با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان دژ مستحکم و نبض قوی برای نظام و ضامن ادامه حیات اسلامی است که به فرمان امام تشکیل شد تا جلوی آنچه مخالف اهداف نظام و قانون اساسی است گرفته شود.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه همه کشورها، دیوان، شورا و قانون و ایدئولوژی خاصی را برای نظارت بر رعایت خط قرمزهای خود دارند اظهار داشت: شورای نگهبان هم در ایران اسلامی برای جلوگیری از تخلفات در کشور تشکیل‌شده است.

* باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف را جریحه‌دار می‌کنند ناامن کرد

امام‌جمعه موقت میبد هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت و با تأکید بر توجه به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: نباید در شهر کسی عفاف و حجاب را لکه‌دار و عواطف مردم را جریحه‌دار کند.

حجت‌الاسلام اعرافی تصریح کرد: باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف و حجاب را جریحه‌دار می‌کنند با امربه‌معروف و نهی از منکر ناامن کنیم، چراکه جامعه اسلامی تحمل دریده شدن حریم عفاف و حجاب را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید منتظر نهادها بود، باید خانواده‌ها، خانه‌های خود را مرکز کانون فرهنگی و حلقه‌های بصیرت کنند و در تابستان و اوقات فراغت، امور فرزندان خود را اصلاح کنند.

* مناسبت‌ها:

خطیب جمعه موقت میبد ۲۵ تیر هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی را هم گرامی داشت و گفت: این نهادها با مأموریت‌هایی که در خدمت به محرومین و رسیدگی به مستضعفان دارند بسیار گسترده است و دولت هم باید همه توان خود را در رسیدگی به محرومین و نیازمندان به کار بگیرد.

وی ۲۵ تیرماه و ۲۱ شوال سال ۹۲ هجری قمری سالروز فتح اندلس توسط مسلمانان را هم گرامی داشت.

امام‌جمعه موقت میبد با تبریک جهانی‌شدن شهر یزد گفت: ثبت شهر یزد در فهرست جهانی یونسکو کار مهمی بود که قابل‌تقدیر است.