متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 43489
تاریخ : 20 تیر 1396
ساعت : 9:13
پرینت از صفحه

برنامه‌های هفته عفاف و حجاب شهرستان میبد تشریح شد

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان میبد برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش میبدما به نقل از میبدخبر، صادقی دبیر ستاد عفاف و حجاب و مسئول حوزه فاطمه الزهرا خواهران شهرستان میبد گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف با توجه به نامگذاری ایام این هفته برنامه‌ریزی شده […]

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان میبد برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش میبدما به نقل از میبدخبر، صادقی دبیر ستاد عفاف و حجاب و مسئول حوزه فاطمه الزهرا خواهران شهرستان میبد گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف با توجه به نامگذاری ایام این هفته برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی شده که با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی در رابطه با اهداف این برنامه ها اظهار داشت: برنامه های این هفته با هدف ترویج زندگی عفیفانه در سطح جامعه، مقابله با هجمه های پیش بینی شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب زنان، فرهنگ سازی گفتمان سبک زندگی عفیفانه، ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی سازمانها، نهادها و موسسه های مردم نهاد در زمینه حجاب و عفاف، تقویت اعتماد به نفس در زنان محجبه برگزار می شود.

صادقی به اقداماتی که در این زمینه انجام شده اشاره داشت و گفت: برگزاری جلسات شهرستانی با ریاست فرماندهی سپاه ناحیه میبد و دبیری بسیج خواهران و با حضور مسئولین فرمانداری ،نهادها و سازمانهای دولتی و مردم نهاد در سپاه ناحیه میبد، برگزاری جلسه با حضور آیت الله اعرافی که این جلسه مصوباتی داشت که به شرح زیر می باشد:

برپایی راهپیمایی عفاف و حجاب با حضور بانوان شهرستان و با اجازه از فرمانداری که عصر چهارشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۸ از قبور شهدای گمنام تا پارک فلسطین همراه با سخنرانی شیخ عباس رضایی و قرائت بیانیه

برگزاری ۲ کرسی آزاد اندیشی اولین برنامه مخصوص خواهران که عصر دوشنبه ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۸ و برنامه دوم پنج شنبه شب ۲۲ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا ویژه عموم مردم که هر دو برنامه در محل پارک بهاران می باشد.

برپایی نمایشگاه عکس ویژه عفاف و حجاب در محل پارک بهاران و پارک فلسطین با همکاری فرهنگی سپاه ناحیه میبد و اداره حج و اوقاف

همچنین در این جلسه با پیشنهاد آیت الله اعرافی مقرر شد جلسه عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده هر دو ماه یکبار در فرمانداری تشکیل و گزارش آن به شورای فرهنگ عمومی داده شود.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان میبد بیان داشت: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان بوده و نهادینه شدن آن جامعه را از گناه و افکار آلوده دور می‌کند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، با بیان اینکه حجب و حیا در آداب و آموزه‌های دینی مسلمانان ریشه دارد، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است؛ به همین دلیل تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است.