متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 43486
تاریخ : 20 تیر 1396
ساعت : 8:51
پرینت از صفحه

اعزام هفت گروه جهادی از دانشگاه های میبد به مناطق محروم شهرستان بهاباد

هفت گروه جهادی دانشجویی متشکل از حدود۱۱۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه های میبد از امروز ۲۰ تیرماه، به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام خواهند شد.

هفت گروه جهادی دانشجویی متشکل از حدود۱۱۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه های شهرستان میبد از امروز ۲۰ تیرماه، به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام خواهند شد.
به گزارش میبدما؛ مصطفی گل محمدی مسئول دفتر بسیج دانشجویی میبد در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به استقبال دانشجویان دانشگاه های این شهرستان از حضور در اردو های جهادی تابستانه و خدمت رسانی به مناطق محروم اظهار داشت: ۷ گروه جهادی دانشجویی متشکل از حدود۱۱۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه های شهرستان میبد از ۲۰ تیر ماه به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام خواهند شد.

وی افزود این دانشجویان با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرستان بهاباد نظیر ده عسگر، آریج، سیمکوئیه، ده جمال، کمر کوئیه ، وحدت آباد و ببروئیه در مدت ۱۱ روز به ارائه خدمات متنوع عمرانی، بهداشتی و درمانی، آموزشی و اقتصادی و فرهنگی به مردم شریف این مناطق خواهند پرداخت.

مسئول قرارگاه جهادی شهید علم الهدی میبد تصریح کرد: مرمت ۶ باب منزل مسکونی محرومان این منطقه، تکمیل ساخت مسجد و حسینه و ساخت سرویس بهداشتی مدرسه ای در پیرکوئیه از جمله فعالیت های عمرانی است که قرار است توسط این دانشجویان صورت گیرد.

گل محمدی با تاکید بر لزوم توانمند سازی روستائیان در امر خود اشتغالی و ارائه آموزش های مفید و کاربردی به آن ها بیان داشت: در این مدت کلاس ها و دوره های فنی و حرفه ای و آموزشی در این روستا ها برگزار خواهد شد و تلاش می شود فرصتی فراهم شود تا مردم این مناطق بتوانند با راه اندازی کسب و کار های کوچک و خانگی و مناسب این مناطق نظیر پرورش شترمرغ، بلدرچین و پرورش ماهیان زینتی و…، بتوانند وضعیت معیشت خود را بهبود بخشند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی میبد در ادامه به فعالیت های بهداشتی و درمانی برنامه ریزی شده جهت اجرا در اردو جهادی پیشرو اشاره کرد و افزود: پایش سلامت ۵۰۰ خانوار این مناطق، ویزیت رایگان  و برگزاری کلاس های طب سنتی و اموزش بهداشت عمومی از جمله مهمترین آن هاست.

وی ادامه داد: در طول این مدت برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی نظیر برگزاری کلاس های احکام و مهارت های زندگی، برگزاری یادواره شهدا و دوره های کتابخوانی و… در این مناطق برگزار خواهد شد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید علم الهدی میبد عنوان کرد:با پیگیری های صورت گرفته و همکاری خیرین بسته های متنوع کمکی با ارزش مجموعاً حدود۲۰۰ میلیون ریال تدارک دیده شده که بین حدود ۳۰۰ خانوار نیازمند این مناطق توزیع خواهد شد.

گل محمدی اظهار داشت: پیگیری مطالبات مردم شریف روستایی از مسئولین و انجام برنامه های پژوهشی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار دانشجویان جهادگر میبدی قرار دارد.

وی در پایان افزود: همچون سال های گذشته تمامی برنامه ها و خدمات ارائه شده به روستائیان در طول سال در قالب طرح های تداوم جهادی ادامه خواهد داشت و ارتباط دانشجویان جهادگر با روستائیان قطع نخواهد شد.