حکایت اکران فیلم در میبد و مطالبات آیت الله اعرافی

چندی است که اکران برخی از فیلمهای غیر اخلاقی و ضد خانواده بعنوان تهدیدی جدی برای فرهنگ در شهر میبد مطرح شده که در این رابطه آیت الله اعرافی مطالباتی را داشته اند که متاسفانه بطور جدی از سوی متولیان امر پیگیری نشده است. به گزارش میبد خبر، یکی از معضلات فرهنگی که مدتی است […]

چندی است که اکران برخی از فیلمهای غیر اخلاقی و ضد خانواده بعنوان تهدیدی جدی برای فرهنگ در شهر میبد مطرح شده که در این رابطه آیت الله اعرافی مطالباتی را داشته اند که متاسفانه بطور جدی از سوی متولیان امر پیگیری نشده است.

به گزارش میبد خبر، یکی از معضلات فرهنگی که مدتی است بنیان خانواده، فرهنگ و اخلاقیات را در شهر میبد تهدید جدی می کند اکران فیلمهای غیر اخلاقی و ضد خانواده در سینماهای شهر میبد می باشد که خود نشانه یک نفوذ و تهاجم فرهنگی می باشد. این معضل زمانی حادتر می شود که اکران برخی از این فیلمها با حمایت نهاد متولی آموزش و تربیت فرزندان شهر است.

در این رابطه بارها از سوی برخی مسئولین دلسوز پیگیری و تذکرات لازم داده شده و رسانه های شهر نیز به کرات به آن پرداخته اند. اما نکته مهمی که بیش از همه نمایان است تذکرات و پیشنهادات متعدد آیت الله اعرافی مبنی بر تشکیل یک کارگروه جهت بررسی و تایید فیلمهایی که قرار است در سینماهای میبد اکران شود به متولیان امر که بطور جدی پیگیری نشده است.

در جلسه ای که اخیرا با حضور آیت الله اعرافی و برخی از مسئولین و متولیان فرهنگ میبد در بیت مرحوم آیت الله اعرافی(ره) برگزار شد اکران اینگونه فیلمها در سینماهای میبد مورد انتقاد یکی از حضار واقع شد که آیت الله اعرافی در سخنان خود به این موضوع مهم اشاره داشت.

آیت الله اعرافی در حضور مسئولین فرهنگی شهر بیان داشت: «قبلا در شورای فرهنگ به آقای هنردوست(رئیس اداره ارشاد میبد) گفته بودیم که کارگروهی با حضور سینما داران تشکیل دهد.

ایشان اظهار کرد: ضمن اینکه مجوزهای عمومی کشور را قبول داریم اما این حق را هم داریم یک مقداری آن جاهائیکه می خواهیم فرهنگ خودمان را صیانت کنیم در خود شهر هماهنگی بهتری داشته باشیم و دید سیاسی در مورد آن قرار ندهیم و ببینیم منطق دین و فرهنگمان چیست.

آیت الله اعرافی در ادامه تصریح داشت: در این زمینه در شهر کارگروهی تشکیل شده و تمام آنها باشند و گفتگو کنند و چارچوب های خاصی را توافق کرده و رعایت نمایند. این کارگروه با دوستی و مهربانی و بدور از جنگ و نزاع این چارچوب ها رعایت کنند و اغراض ثانوی ابعاد اصلی دینی ما را تحت الشعاع قرار ندهد و منصفانه ببینیم که حق مساله چیست.

ایشان تاکید کرد: آقای هنردوست ظرف یکماه این موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانند و مصوبات را هم به اطلاع بنده برسانند و آقای فلاح(معاون فرماندار میبد)کمک کنند تا این مسئله بصورت سنجیده حل شود.»

میبد خبر آمادگی خود را جهت اطلاع رسانی از پیگیری و پیشرفت کار مسئولین امر در باب این مطالبه جدی آیت الله اعرافی اعلام می دارد.