ملت ایران روی مساله موشکی و توان دفاعی خود کوتاه نخواهد آمد / مسئولین باید با قاطعیت با نقض عهد و یاوه گویی های امریکا برخورد کنند

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه راه طولانی را در پیش داریم بر انسجام هرچه بیشتر تاکید کرند و افزودند : دنیا بداند ، ملت ایران همچنان بر سر پیمان خود با انقلاب اسلامی و شهیدان سرافراز خود استوار ایستاده است.

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفتند : فرمان پذیری از مراجع و بزرگان در عراق در مقابل ترورریسم و حضور مردم در صحنه های مختلف در یکی دو سال گذشته جلوی تسلط ترویست های وابسته به استکبار را در عراق و سوریه گرفت.

به گزارش میبدما از میبد آدینه؛ حضرت آیت الله اعرافی تصریح کردند : اگر یکی دو سال قبل حضور مستشاری سپاه قدس و شکوه مرجعیت در عرصه مبارزه با تروریست نبود داستان ۲۰۰ سال پیش تکرار می شد و ترویست ها مناقب نجف و کربلا و زینبیه را با خاک یکسان و مردم شهرها را ترور و قتل عام می کردند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه کسانی اشتباه محاسبه نکنند افزودند : ترویست ها به دنبال تسلط بر بغداد بودند تا بقیه نقشه خود را عملی کنند و آن سوتر اسرائیلی ها و امریکایی ها بر پیروزی آنها خوشحال بخندند ؛ اما قدرت مستشاری ما ، اقتدار نظام اسلام ، دولت و مردم عراق و حشدالشعبی جلوی ترورست ها را گرفت .

ایشان اظهار داشتند : نیروهای جبهه مقاومت این روزها در نقاط اصلی و مرکز تروریست ها ، آنها را به زمین افکنده است و به فضل خدا تمام جلثومه تروریست ها از عراق پاک خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : همین قصه با نهایت قدرت ، در برابر همه مستکبرانی که در سوریه جمع شده بودند ایستاد و روز به روز آنها را به عقب راند .

امام جمعه میبد با اشاره به شکافی که در جبهه مزدوران امریکا در جهان عرب رخ داده است تصریح کرند : این شکاف ضربه ای بر پیکره مزدوران واردکرده است.

آیت الله اعرافی حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس امسال در داخل و خارج از ایران را پیروزی بزرگ برشمرند و افزودند : این حضور باشکوه نشان داد که ملت و امت اسلام همچنان قصه فلسطین را قصه اصلی جهان اسلام می دانند.

مدیر حوزه های علمیه کشور حمله مقتدرانه موشکی سپاه سرافراز به مقر ترویست ها در دیرالزور سوریه را فصل درخشانی در اقتدار دفاعی ایران اسلامی خواندند و گفتند : همه دنیا بداند ملت ایران روی مساله موشکی ، توان دفاعی و اقتدار نظامی کوتاه نخواهد آمد .

ایشان با بیان اینکه ما اهل منطق و گفتگو هستیم افزوند : کسانی دچار اشتباه محاسباتی نشوند اگر اقتدار نداشته باشیم دیگران ما را زیر چکمه های خود له خواهند کرد .

رئیس جامعه المصطفی العامیه سفر ترامپ به عربستان ، اجلاس ریاض و تلاش سعودی برای تطهیر از ترویست ، قرار گرفتن اسرائیل در حاشیه امن را از خاطرات تلخ ماههای اخیر برشمردند و خاطرنشان کردند : آنچه که برای ما امروز لازم است انسجام بیشتر ، پیروی دقیق از رهنمودهای رهبری ، صیانت از دستاوردهای انقلاب ، افزایش اقتدار ملی ، اهتمام به اقتصاد مقاومتی ، دقت در معاهدات و قراردادها و  مراودات بین المللی در مباحث فرهنگی و اقتصادی است .

* ملت ایران همچنان بر سر پیمان خود با انقلاب و شهیدان استوار ایستاده است

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه نباید در این دنیای آشفته ، با مسائل به سادگی و خامی برخورد کنیم ، به تحریم های بیشتر امریکا اشاره کردند و گفتند : مسئولین باید با قاطعیت با نقض عهد و یاوه گویی های امریکا برخورد کنند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه راه طولانی را در پیش داریم بر انسجام هرچه بیشتر تاکید کرند و افزودند : دنیا بداند ، ملت ایران همچنان بر سر پیمان خود با انقلاب اسلامی و شهیدان سرافراز خود استوار ایستاده است.

* صرفه جویی در مصرف آب و برق

آیت الله اعرافی بر صرفه جویی در مصرف آب و برق هم تاکید کرد ند و گفتند : با شرایط آب و هوایی گرمی که بر کشور حاکم است خانواده ها تلاش کنند با ۱۰ درصد کاهش مصرف در آب و برق خود به کشور کمک کنند .

* مقصود از حجاب تنها بانوان نیستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به در پیش بودن هفته حجاب و عفاف اظهار داشتند : وقتی از حجاب و عفاف سخن می گوییم ، مقصودمان فقط بانوان نیستند و  همه جامعه در پوشش که یک پدیده انسانی است باید برخی خطوط را  رعایت کنند.

ایشان با بیان اینکه عدم رعایت زیبای منطقی در حجاب موجب تحریک بی جا و فروپاشی روابط سالم جامعه می شود افزودند : رعایت حجاب باید از ایمان و اعتقاد آدم ها برخیزد و  تلاش بر این باشد دختران و پسران ما منطق انسانی و اخلاقی را دریافت کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفتند : آموزش و پرورش و مساجد و خانواده ها در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب نقش مهمی و بنیادی دارند و باید پوشش منطقی ، درست و رعایت هنجار را در نوجوان و جوان نهادینه کنند.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه یکی از فصول تفاوت ما با تمدن امروز غرب این است که هنجارهای پوششی را مهم می شماریم اظهار داشتند : البته در ترویج آن باید تذکر لسانی ، توجیه و اقناع حرف اول را بزند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : پذیرفته نیست که هنجارهای مهم دینی در جامعه اسلامی زیر پا گذاشته شود و بدون تعارف باید تذکر داد چرا که تذکر لسانی در هر جا اثر خود را می گذارد.

ایشان یادآور شدند : هفته حجاب و عفاف همزمان با حادثه گوهرشاد است که رضا شاه قلدر با نقشه شومی که ریخته بود می خواست حجاب را از سر بانوان ما بردارد اما ما تسلیم فرهنگ غرب نشدیم .

* با مالیات باید از نفت و خام فروشی جدا شد

آیت الله اعرافی با گرامی داشت روز مالیات گفتند : مالیات مقوله ای است که اسلام در قوانین اولیه خود در قالب خمس و زکات و واجبات فقهی به آن تاکید داشته است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه با اخذ مالیات در جامعه باید از نفت و خام فروشی جدا شد گفتند : البته مالیات باید از سطوح متوسط به بالا به اجرا دربیاید تا افراد کم درآمد مورد ستم قرار نگیرند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر معالجه فرار مالیات تاکید کردند و گفتند : همانطور که در برابر قاچاق کالا باید با جدیت ایستاد در مقابل فرار مالیات و دغل کاری های آن هم باید ایستاد

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : در دوره ای که مواجه با رکود در صنعت هستیم هم انتظار میرود ، مسئولان درصدد معالج مشکلات صنایع باشند.

* ادبیات کودک و نوجوان در ساختن شخصیت آنها مهم است

امام جمعه میبد روز ادبیات کودک و نوجوان را که با نام و  چهره آذریزدی ارتباط دارد با قدردانی از تلاش کسانی که در تولید ادبیات درست برای کودک و نوجوانان تلاش می کنند اظهار داشتند : باید در کشور ، استان و شهر ما افراد خوش ذوق ، دست به قلم و تولید کننده محتوا برای کودک و نوجوان شوند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان در ساختن شخصیت آنها بسیار مهم است بر دقت در تولید محتوا و کتاب با محوریت اخلاق تاکید کرد و افزود : باید کتابخانه های مدارس و دانشگاهها بخش خوبی داشته باشند.

ایشان گفتند : آموزش و پرورش و خانواده ها باید ادبیات فاخر فارسی که مشهور از مسائل اخلاقی و معنوی را برای رشد و ارتقاء علمی ، اخلاقی و معنوی نسل نوجوان و جوان امروز تامین کنند .

* ورزش زورخانه ای با اخلاق اسلامی نزدیک است

حضرت آیت الله اعرافی باگرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای هم گفتند : نسل جوان ما امروز نیازمند ورزش سالم و زورخانه های مناسب برای سلامت جسمی و روحی است و مسئولین باید در این زمینه همت بلند به خرج دهند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه باید زیرساخت های ورزش و سلامت جسمی و روحی نسل جوان را چه دختر و چه پسر تامین کنیم گفتند : همانطور که به مساله عفاف و حجاب تاکید می کنیم به ورزش و توجه به زیرساخت های ورزش هم تاکید داریم .

مدیر حوزه های علمیه میبد از ورزش زورخانه ای و پهلوانی بعنوان ورزشی همراه با اخلاقیات اسلامی یاد کردند و افزودند : شهرستان میبد با ۱۵ ورزشگاه باستانی و زورخانه به همت خیرین ، دستاوردهای خوبی را در قلمرو این ورزش و ورزشهای دیگر داشته است و ورزش باید همگانی و در دسترس همه باشد تا نسل نوجوان و جوان ما ازآسیب های اخلاقی مصئون بمانند .