متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 43292
تاریخ : 15 تیر 1396
ساعت : 6:44
پرینت از صفحه

هدیه زنان مهرجردی به حرم امام حسین(ع)

هنر دست بانوان مهرجردی شهرستان میبد کار بافت به حرم مطهرحضرت امام حسین(ع) اهدا شد. به گزارش میبد خبر، عشق و ارادت خاص ما ایرانیان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) خصوصا امام حسین(ع) باعث شده تا هر کس بخواهد در حد توان خود حتی در بافتن فرش زیر پای زائران حرم شریف این بزرگواران سهمی […]

هنر دست بانوان مهرجردی شهرستان میبد کار بافت به حرم مطهرحضرت امام حسین(ع) اهدا شد.

به گزارش میبد خبر، عشق و ارادت خاص ما ایرانیان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) خصوصا امام حسین(ع) باعث شده تا هر کس بخواهد در حد توان خود حتی در بافتن فرش زیر پای زائران حرم شریف این بزرگواران سهمی داشته باشد.

از همین رو جمعی از بانوان قالیباف محله مهرجرد میبد اقدام به بافتن یک تخته قالی به ابعاد ۳/۵*۲/۵ متری برای حرم حضرت امام حسین (ع) کردند.

زارع یکی از بافندگان در گفت وگو با خبرنگار میبد خبر با اشاره به این که بافندگان با وضو پای دار قالی می نشتند و شروع به بافتن می کردند افزود: بافندگان همه روزه جهت بافت این قالی به مسجد محل مراجعه می کردند که از جمله می توان به خانم ها فلاحیان، غریب یزدی، زارع، صالحی اشاره کنم.

این قالی توسط بانوی خیر سیده افسر اقبالی به مبلغ ۶ میلیون تومان خریداری شد تا مبلغ آن جهت بازسازی صحن و سرای حضرت اباعبدالله مصرف شود.

هزینه بافت این فرش توسط خیرین محله مهرجرد تامین شده است.

گفتنی است: مردم شهرستان میبد با گره زدن نخ های این قالی حاجات خود را از مولایشان ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین (ع) طلب کردند، بریدن قالی توسط مسئولین و مردم و پخت آش توسط خواهران از دیگر برنامه های این مراسم بود.