متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 43287
تاریخ : 14 تیر 1396
ساعت : 8:22
پرینت از صفحه

اعرافی: المصطفی پرچم دار توحید ناب در جهان است

آیت الله اعرافی در اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، ضمن خیرمقدم به مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی در سراسر جهان و با تقدیر  از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی ، با قرائت فرازهایی از دعای عهد، خاطرنشان کرد: دعای عهد راهنمای عمل هر انسان پایبند به آرمان های الهی و متعهد […]

آیت الله اعرافی در اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، ضمن خیرمقدم به مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی در سراسر جهان و با تقدیر  از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی ، با قرائت فرازهایی از دعای عهد، خاطرنشان کرد: دعای عهد راهنمای عمل هر انسان پایبند به آرمان های الهی و متعهد به اهداف انبیاء(علیهم السلام) است. در این دعای شریف سخن از توحید آغاز می شود تا نشان داده شود اعتقاد ما به ولایت ناب، ریشه در توحید دارد.

به گزارش مرکز مدیریت حوزه های علمیه؛ وی تاکید کرد: “ولایتی” را پذیرفته ایم که در توحید ریشه دارد و هیچ ولایتی خارج از توحید الهی برای ما پذیرفته نیست. پرچم داری توحید الهی، از مهم ترین وظایف ما در عالم پیچیده امروز است. تاکید ما بر توحید ناب،قابل قیاس با مدعیان دروغین و متحجر توحید نیست که جهان اسلام را با توحید ظاهری خود رمی به سنگ کفر و شرک می نمایند درحالی که بهره ای از توحید حقیقی نبرده اند.

رئیس جامعه المصطفی افزود: نظیر توحیدی که در نهج البلاغه انعکاس یافته و یا در توحید صدوق  و دیگر ذخایر علمی ما یافت می شود، در هیچ مکتبی پیدا نمی شود. ما مبشر توحید و پرچم دار توحید در جهان معاصر هستیم و ذره ای از آن نباید کوتاه بیاییم. از سخت ترین مسائلی که امروز با آن مواجهیم این است که پرچم داران توحید ناب، از سوی افرادی که هیچ فهمی از توحید ندارند، رمی به تکفیر شوند. دعای عهد ما را به توحید هدایت می نماید و بر اساس این خداجویی و خداشناسی، منتقل به پیمان و عهد با ولی عصر(عج) می گردیم.

آیت الله اعرافی با تاکید بر پیام توحید در آغاز یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، ابراز داشت: در ابتدای این اجلاس، پیش از هر چیز سر بر آستان الهی می سائیم و او را سپاس می گذاریم و عهد می بندیم المصطفی پرچم دار توحید ناب در جهان امروز باشد و ظرایف توحید الهی را از قرآن و سایر ذخائر ارزشمند معارف اهل بیت(علیهم السلام) استخراج و در جهان نشر دهد.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: هر یک از المصطفائیان باید هر روز، سلامی از عمق جان به امام عصر(عج) عرضه نمایند؛ سلامی که همه مومنان از شرق و غرب عالم به هم متصل می نماید و عظمت آن برای ما قابل درک نیست.

آیت الله اعرافی، موضوع اتصال همیشگی انسان به ولی عصر(عج) را یک اصل الهی خواند و تاکید کرد: این اصل تنها منحصر به عصر حضور نمی گردد. در قصه انتظار، انسان موحد همواره به آن قله بلند نگاه می نماید چراکه توجه به آن نطقه نورانی به انسان جان و حیات معنوی می بخشد. ممکن است انسان هیچگاه به موفق به رسیدن به آن نقطه نگردد، اما این نگاه همیشگی به انسان موحد و ولایت مدار قوت برای تلاش همیشگی و حیات معنوی می بخشد.

وی افزود: باید در ابتدای یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی، همگی با حضرت ولی عصر(عج) پیمان ببندیم بر نشر معارف الهی در سراسر جهان پایبند بمانیم و در این عهد و پیمان، استوار باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به موضوع و رویکرد اصلی یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، خاطرنشان کرد: رویکرد اجلاس نسبت به سال های گذشته متفاوت است و انتظار می رود کمیسیون ها به صورت جدی برگزار شود و برنامه های صحن اصلی نیز در مسیر تعیین شده حرکت نماید تا به نتایج خوبی دست یابیم.

وی در ادامه با بیان شرایط امروز جهان و برخی چالش ها و مشکلاتی که جامعه المصطفی در مسیر فعالیت خود با آن مواجه است، گفت: حوادث کلان جهان در حوزه های معرفتی، اجتماعی و سیاسی، بالاگرفتن آتش فتنه و تکفیر و اختلافات طائفه ای، مواجه های نرم و سخت با گفتمان انقلاب اسلامی، گسترش سرمایه گذاری رقبا و افزایش دشمنی ها، بخشی از چالش هایی است که فعالیت های علمی جامعه المصطفی را در معرض تهدید قرار می دهد.

آیت الله اعرافی در پایان با تاکید بر اینکه با نگاه به این چالش ها و راهبردها باید افق های آینده المصطفی ترسیم گردد، خاطرنشان کرد: اگر بازمهندسی و تجدید نظر در اقدامات یک سازمان صورت نگیرد، آن سازمان دچار توقف و عقب گرد می گردد. رسیدن به مرجعیت معرفتی، دستیابی به شبکه ای از خروجی های اثرگذار، استفاده از نیروهای بومی، کیفی سازی فعالیت ها و… به عنوان راهبردهای اصلی المصطفی باید در دستورکار قرار گیرد. راه ما راه اسلام و معارف الهی و اهل بیت(علیهم السلام) و راه حوزه علمیه، راه امام و رهبری است. حرکت در این مسیر در گرو برخورداری از نفوس  و جان های پاک در کنار بهره گیری از آن راهبردهای اساسی است.