متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 43284
تاریخ : 14 تیر 1396
ساعت : 8:13
پرینت از صفحه

۲۶ برنامه عملیاتی در شهرک های صنعتی استان یزد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از تدوین ۲۶ زیر‌پروژه اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال جاری خبر داد. به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، سیدمسعود عظیمی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست ها و برنامه های ابلاغی سازمان صنایع کوچک […]

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از تدوین ۲۶ زیر‌پروژه اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال جاری خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، سیدمسعود عظیمی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست ها و برنامه های ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صاردات غیرنفتی، ‌تقویت خوشه های صنعتی و شبکه سازی، تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در شهرکهای صنعتی، حمایت از ایجاد تصفیه خانه های پساب صنعتی و بازچرخانی آب و تقویت شبکه های کسب و کار برنامه های اصلی ابلاغی در دستور کار این شرکت است.

وی تقویت و توانمندسازی خوشه ها و صنایع کوچک و متوسط با آغاز طرح توسعه خوشه زیلو، راه اندازی مرکز تخصصی آنالیز طلا، ایجاد و توسعه شبکه فروش محصولات کنجدی، عارضه یابی و باز فعال سازی واحدهای غیرفعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و راه اندازی کلینیک کسب و کار سیار را از مهمترین برنامه های در حال اجراء عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی نیز گازرسانی به شهرک صنعتی بافق، افزایش ۵ لیتر آب به ظرفیت شهرکهای صنعتی و افزایش ۲۵ مگاوات برق به ظرفیت موجود شهرک های صنعتی از مهمترین برنامه ها در این بخش است.

این مسئول، ایجاد سیستم استحصال آب از پساب فاضلاب شهرکهای صنعتی جهان آباد میبد، مهریز و یزد، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردکان و تفت و آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک و ناحیه صنعتی ابرکوه را از دیگر برنامه های تدوین شده اعلام کرد.

هم اکنون ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون ۶ هزار و ۶۲۲هکتار است و بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که ۶۰درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.

در مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.