متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 43265
تاریخ : 13 تیر 1396
ساعت : 9:21
پرینت از صفحه

مشترکین میبدی، صرفه جویی را جدی بگیرند/ دومین مصرف کننده انرژی در استان یزد هستیم

کولرهای گازی نسل جدید که عنوان کم مصرف را به خود اختصاص داده اند و مورد استفاده عموم قرار میگیرد، سوای اینکه پر مصرفترین وسایل برقی هستند، به محیط زیست نیز آسیب می رسانند.

مهندس حمید رضا عدل ثانی بیان کرد: برخی از پروژه های در حال احداث شهرستان میبد، طرح های مشارکتی می باشد.

به گزارش میبدما؛ وی با اشاره به نیاز پروژه روشنایی میبد- یزد به زیرسازی و اینکه تاکنون ۳ کیلومتر از این پروژه روشنایی به بهره برداری رسیده است عنوان کرد: نصب و بهره برداری و تکمیل این پروژه منوط به همکاری تمام دستگاه های ذی ربط میباشد و این پروژه صرفا مخصوص شرکت توزیع برق نیست .

عدل ثانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سالهای ۹۴ و ۹۵ نزدیک به ۷۰۰ تیر فرسوده تعویض شده است عنوان کرد: در راستای ایمن سازی و مقاوم سازی تیرهای دیگر نیز تاکنون ۶۰۰ تیر مقاوم سازی شده و ۱۵۰ تیر چراغ برق که در برخی معابر عمومی حادثه ساز بوده با هماهنگی شهرداری جابجا شده است. لازم به ذکر است جابجایی تیر چراغ برق طبق قانون در شرح وظایف این اداره نمیباشد و با همکاری ابن شرکت و توسط شهرداری باید صورت گیرد.

رئیس اداره برق میبد با بیان اینکه در فصل گرما و پیک مصرف ماه‌های تیر و مرداد قرار داریم تاکید کرد: از تمام مشترکین درخواست داریم، مخصوصا در دو ماه تیر و مرداد، ضمن رعایت الگوی مصرف و با رعایت اصول فنی و ایمنی و اقدامات اولیه مثل ایجاد سایه بان برای کولر، استفاده از لامپ های کم مصرف و یا استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی همکاری لازم را انجام دهند تا خدای نکرده در این فصل گرم شاهد قطع برق نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام پرسنل اداره برق به هزینه بر بودن، خطرات و سختی شرایط نگهداری واقف هستند اظهار داشت: تمام پرسنل اداره برق در خانواده خود و سطح شهر به عنوان سفیران الگوی مصرف هستند و مردم نیز باید خود، سفیر الگوی صحیح مصرف باشند و همچنین اعلام میکنیم امادگی داریم تا در خصوص رعایت الگوی مصرف در تمام ادارات و ارگانها وبخش صنایع و کشاورزی و… مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه دهیم .

عدل ثانی با بیان اینکه میبد دومین شهر مصرف کننده انرژی در استان یزد به علت وجود صنایع و آمار جمعیت می باشد، عنوان کرد: کولرهای گازی نسل جدید که عنوان کم مصرف را به خود اختصاص داده اند و مورد استفاده عموم قرار میگیرد، سوای اینکه پر مصرفترین وسایل برقی هستند، به محیط زیست نیز آسیب می رسانند.

وی با اشاره به برق رایگان مساجد، به خبرنگار میبدما اظهار داشت: متأسفانه برخی افراط ها مانند استفاده همزمان از چند کولر گازی ایستاده، توسط متولیان مساجد صورت میگیرد، در حالی که می توانند در زمان هایی که نیاز نیست از پنکه سقفی و یا تعداد کولر کمتر استفاده کنند، و به جای استفاده از لوسترها و لامپ های پرمصرف، از لامپ کم مصرف استفاده کنند.

مهندس عدل ثانی در پایان از روحانیون و مبلغین مساجد درخواست کرد تا در مورد اصلاح الگوی مصرف صحیح که یکی از شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی نیز هست، فرهنگ سازی مناسبی انجام دهند.