شروع فصل تعطیلات و بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت/ سه کشته طی ۱۱ روز گذشته/ محسن فلاح: خانواده ها جدی بگیرند

از اول تیرماه تاکنون متاسفانه در تصادفات داخل شهر میبد، شاهد فوت سه نفر بوده ایم، این در حالی است که یک نفر نیز دیشب در اثر سانحه رانندگی به کما رفته است.

طی یازده روز گذشته ۳ نفر در تصادفات شهری جان خود را از دست دادند.

به گزارش میبدما؛ از اول تیرماه تاکنون متاسفانه در تصادفات داخل شهر میبد، شاهد فوت سه نفر بوده ایم، این در حالی است که یک نفر نیز دیشب در اثر سانحه رانندگی به کما رفته است.

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد، در گفتگو با میبدما اظهار داشت: با شروع تعطیلات و عدم اطلاع اکثر خانواده ها از عوارض موتور سواری نوجوانان، شاهد بالا رفتن آمار تصادفات فوتی و جرحی می باشیم.

محسن فلاح افزود: تصادفات سه ماهه نخست سال جاری در شهرستان میبد منجر به مجروحیت ۹۳ نفر شده است که در میان آنها تصادف منجر به فوت نداشتیم. اما با شروع سه ماهه دوم و آغاز فصل تعطیلات، شاهد بالا رفتن آمار فوتی ها نیز هستیم.

وی تصریح کرد: علت بالا رفتن آمار تصادفات شهری، عدم آشنایی بسیاری از جوانان، و همچنین نوجوانان به قوانین راهنمایی رانندگی، سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و عدم رعایت حق تقدم می باشد.

فلاح با اشاره به بالا رفتن حجم ترافیک در فصل تعطیلات و همچنین بالا رفتن آمار تصادفات، افزود: هفتاد هزار موتور سیکلت در شهرستان وجود دارد، و ۳۰۰۰۰ دستگاه از این موتورها فاقد پلاک هستند، که در اسرع وقت نسبت به توقیف آنها اقدام خواهد شد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد تصریح کرد: خانواده های میبدی نسبت به تحویل موتورسیکلت به نوجوانان بدون گواهینامه نهایت سخت گیری را داشته باشند، و همچنین نسبت به رعایت قوانین راهنمایی از طرف جوانان خود، نهایت توجه و دقت را داشته باشند.

محسن فلاح در انتها افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، ایمن سازی معابر را در درجه اول و سپس توقیف موتورسیکلت های بی پلاک و بدون گواهینامه، با هماهنگی و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان، در دستور کار قرار خواهد گرفت.