فلسطین؛ نماد صداقت ایران در حمایت از مظلومان اهل‌سنت

ماهیّت ورود ایران در معرکه‌های خون‌بار منطقه، شیعه و سنّی نیست که اگر بود، جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال از عمر پربرکت خود، این‌همه هزینه برای اهل‌تسنن تحت ظلم آن منطقه نمی‌داد.

  • دکتر سید مصطفی میرمحمدی میبدی

در جریان حوادث چند سال اخیر منطقه غرب آسیا به خصوص مصائبی که در عراق و سوریه رخ داد، بیشتر رسانه‌های غربی و عربی تلاش کردند تا با ایجاد یک دوقطبی جعلی، این حوادث را جنگ میان «شیعه» و «سُنّی» جا بزنند و اتفاقا به دلیل ضعف و انفعال رسانه‌ای جریان مقاومت و خباثت جریان باطل، این دوقطبی کاذب در بخش قابل توجهی از افکارعمومی کشورهای با اکثریت اهل‌تسنن جاگیر شد.

تا پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دیگر کشورها و مقامات، محبوب‌القلوب اکثر مسلمانان جهان بودند اما پس از نشو و نمای این دوقطبی دروغین، تاحدی این محبوبیت تحت‌الشعاع قرار گرفت و متاسفانه گاهی تبدیل به نفرت شد؛ خصوصا اینکه برخی گروههای نزدیک و یا وابسته به تشیع انگلیسی در این آتش دمیدند و سناریوی تفرقه‌افکنانه رسانه‌های روباه‌صفت را بیشتر جاانداختند.

اما «فلسطین» که همواره در طول تاریخ، مبدائی برای تمییز «حق» و «باطل» بوده؛ در این ماجرا هم ماموریت تاریخی خود را ایفاء کرده و به خوبی به همگان نشان داده که ماهیّت ورود ایران در معرکه‌های خون‌بار منطقه، شیعه و سنّی نیست که اگر بود، جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال از عمر پربرکت خود، این‌همه هزینه برای اهل‌تسنن تحت ظلم آن منطقه نمی‌داد. آن هم وقتی کشورهای بزرگ مدعی عربیّت و اسلامیّت عامه، یکسره پشت قبله اول مسلمین را خالی کردند و در کمپ‌دیویدها با صهیونیستها عربی رقصیدند.

امام خمینی(ره) به این نگاه نکرد که فلسطینیان قریب باتفاقشان سُنّی هستند. او آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستها را از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و تا پایان این آرمان بزرگ را پی گرفت و شجاعانه از «محو» اسرائیل سخن گفت و فلسطین را «پاره تن اسلام» معرفی کرد. خلف صالح او، امام خامنه‌ای نیز همین روند را پی گرفت و باز هم به جهانیان نشان داد که مساله جمهوری اسلامی ایران، مساله شیعه و سنّی نیست بلکه اولویّت نخست ایران، جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان، مساله فلسطین است.

رسانه‌های مکّار غربی و عربی با همکاری شیعه‌ انگلیسی و سنّی آمریکایی تلاش بسیاری به کار بستند تا دوقطبی جعلی شیعه و سُنّی را «اصل» جابزنند اما واقعیّت این است که فلسطین و قدس، باطل‌السحر این تزویر خطرناک است و شاید این یکی از دلایل آن جمله استراتژیک ولی امر مسلمین باشد که فرمود: فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است…