شورای پنجم و تجربه های گذشته

علیرضا آزادمنش

علیرضا آزادمنش

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه با شکوه و صلابتی ویژه در سراسر کشور برگزار و رقابت ها، رفاقت ها، نظرها، برنامه ها و راهکارهای آبادانی و رونق شهرها از سوی هر نامزدی به منصه ظهور رسید.

برخی نظرها بر پایه اصول و قواعد شهری و برخی بیگانه با امور شهروندی بود. مسائلی که بر مدار اصول و قواعد بود از سوی شهروندان پذیرفته و مواردی که بیگانه و بی ارتباط بود رد شد. بالاخره افرادی برای سکانداری توسعه شهرهای کشورمان از سوی مردم مجوز ورود را به شورای اسلامی شهر گرفتند. مردم نامزدهایی انتخاب کردند که توان و استعداد کار و فعالیت در شورا را داشته باشند، البته موارد دیگری نیز در این انتخاب تأثیرگذار بود که از جمله می توان به عملکرد شورای چهارم و میزان رضایت مردم از آن شورا اشاره نمود.

به هر حال با آغاز دوره جدید شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، تجارب چهار دوره گذشته بسیار می تواند در رونق آن مؤثر باشد، اما به شرط اینکه اعضای منتخب، قائل به استفاده از تجربیات گذشتگان باشند و بدانند این مسیر پرتنش و پر رمز و راز اصولی دارد که اگر با کیاست، پژوهش و کار علمی همراه باشد، موجبات دستیابی به اهدافی را فراهم می آورد که می تواند در توسعه شهرها و رسیدن به آرمان های استاندارد شهری بسیار مؤثر واقع شود.

پس با این امید به استقبال آغاز دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا می رویم که اعضای جدید با استفاده از تجارب گذشتگان، در نظر گرفتن وضع موجود، سنجش استعدادهای شهری، ارتباط مناسب با شهروندان، بهره گیری از نظرات مشاوران متخصص و حسن نیت، تلاش و پشتکار دوره موفقی را با به دست گرفتن زمام امور شهری که توسط مردم به آنها واگذار شده است، رقم بزنند.