فرماندار میبد: میبد بازار کالای ارزان و بی کیفیت نشود/ تذکر فرماندار میبد برای ساخت سیستم پیش سرد استاندارد به شهردار در حاشیه مراسم

حسین فلاح: فضای رقابتی لازمه این مسیر است و نباید اتفاقی بیفتد که رقابت نا سالم برندسازی اشتباه ایجاد کند و اینجا را بازار کالای ارزان و بی کیفیت کند.

به مناسبت افتتاح اتحادیه کاشی، سفال و سرامیک میبد، مراسم افطاری با حضور مسئولین و فعالین این حوزه برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ فرماندار میبد در این مراسم گفت: ۳۰ درصد تولید کشور در صنعت سرامیک و کاشی برای ما می باشد، و سوای همه مسائل محیط زیستی، محصولی که آماده شدنش با عرق کارگران و سرمایه آنها و همینطور سرمایه گذاری و مدیریت شماست، نباید ارزان و بی کیفیت تولید شود.

فلاح با اشاره به اینکه نباید کیفیت را فدای سود لحظه ای کنیم، تصریح کرد: فضای رقابتی لازمه این مسیر است و نباید اتفاقی بیفتد که رقابت نا سالم برندسازی اشتباه ایجاد کند و اینجا را بازار کالای ارزان و بی کیفیت کند.

وی با تاکید بر این مسئله که کارشناسان خوبی در این حوزه داریم و باید از آنها استفاده شود، ادامه داد: باید در کنار فرصت تولیدی که موجب مهاجرت معکوس شده است بحث جذب نخبه ها نیز انجام پذیرد و شهر فقط به سمت جذب کارگر نرود.

در انتها حجت الله خلیلی در مورد وجود واحد های غیر مجوزدار برای فروش کاشی و سرامیک گفت و نسبت به معضل تخریب موقعیت تولید کاشی در میبد تذکراتی داد.

در این ضیافت افطاری که به منظور ایجاد تعامل سازنده اتحادیه با ارگان ها و سازمان ها جهت مسائل اقتصادی و همچنین جلوگیری از بروز تخلفات صنفی برگزار میشد، حسین فلاح فرماندار میبد در مورد ساخت یک سیستم پیش سرد استاندارد در کشتارگاه صنعتی میبد نیز به شهردار میبد تذکراتی داد.

همانطور که در گزارش قبل به معضل خرابی گوشت های این کشتارگاه در کانکس غیر استاندارد پیش سرد، اشاره کرده بودیم، این معضل موجب نارضایتی پخش کنندگان، فروشندگان و همین طور مردمی شده است که از این گوشت ها استفاده می کنند.(لینک خبر)

تغییر رنگ، کپک زدگی، بو گرفتن، خشک شدن گوشت و حتی کم شدن وزن آن بعد از مرحله پیش سرد غیراستاندارد، از مشکلاتی بود که در برخورد و مصاحبه با عاملان پخش و فروش گوشت، ثبت شد، که نه تنها موجبات ضررهای مالی را برای فروشندگان در پی داشته است، بلکه موجب تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می شود.