متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 42711
تاریخ : 29 خرداد 1396
ساعت : 12:40
پرینت از صفحه

نارضایتی شدید قصابان میبدی از سیستم پیش‌سردکن گوشت در میبد/ تصاویر

قصاب میبدی: پیش سرد کن گوشت کاملا غیر استاندارد است و سوای از این، زیر آفتاب نیز قرار گرفته است، این اتفاق موجب می شود گوشت ها دچار کپک زدگی و تغییر رنگ شوند

وضعیت نامناسب سیستم پیش سرد گوشت میبد باعث خسارت زیاد و خرابی گوشت های تحویلی به قصابان میبدی شده است.

به گزارش میبدما، قصاب های میبدی بعد از راه اندازی سیستم پیش سرد گوشت، دچار مشکلات عدیده ای شده اند که متاسفانه هنوز برای رفع آنها اقدامی نشده است.

در تماس با چند تن از قصاب ها و پخش کنندگان گوشت و همچنین بازدید از این قصابی ها، از وضعیت نامناسب گوشتهای تحویلی به آنها، گزارشی تهیه شده است که توجه مخاطبین عزیز را به آن جلب می کنیم.

قصاب های میبدی با نشان دادن نمونه های گوشت تحویلی و نگهداری شده در این سیستم پیش سرد، نسبت به تغییر رنگ و خشک شدن گوشت ها ابراز نارضایتی کردند و از ضرر مالی زیادی که از این معضل نصیبشان شده است گفتند.

یکی از قصاب ها گفت: هر بار که گوشت را تحویل می گیریم، باید حدود یک الی دو کیلو از روی گوشت و خرابی های آن را بگیریم تا قابل تحویل دادن به مشتری شود.

قصاب دیگری می گوید: کانکس پیش سرد کن گوشت کاملا غیر استاندارد است و سوای از این، زیر آفتاب نیز قرار گرفته است، این اتفاق موجب می شود گوشت ها دچار کپک زدگی و تغییر رنگ شوند. وضعیت غیر استاندارد کانکس نیز موجب خشک شدن گوشت ها می شود.

یکی از فروشندگان گوشت تصریح کرد: تغییر کیفیت گوشت ها به نحوی است که انگار گوشت برای یک هفته قبل است، ما مشتری های زیادی را در این مدت به خاطر کیفیت پایین گوشت، از دست داده ایم.

یکی از پخش کنندگان گوشت می گوید: به عنوان مثال یک گوساله را ذبح کردیم، که ران و دست را در پیش سرد گذاشتیم و روز بعد در حالی برداشتیم که رنگ آن سبز شده بود.

یکی از فروشندگان افزود: دمای هوای کانکس پیش سرد نزدیک ۱۲ درجه بود که دمای مناسبی نیست، و باید ۰ تا ۴ درجه باشد، در حالی که دمای یخچال خودم ۲ است. شرایط کانکس غیر استاندارد به حدی بد است که بهداشتی تر است اصلا گوشت به آنجا نرود.

وی گفت: ضرر میلیونی ما در ماه باعث می شود مثل بقیه قصاب هایی که ضررهای این شغل آن ها را فراری داد، این کار را رها کنیم.

وی تصریح کرد: قصاب های میبدی نیز کم کم از اینکه گوشت را از کشتارگاه تهیه کنند، منصرف شده و بازار گوشت فروش ها و قصاب های غیر رسمی و بی مجوز داغ تر می شود.

قصاب های میبدی تاکید کرده اند که بالای ده روز است که دچار این مشکل شده اند و در مورد این معضل چند بار پیگیری کرده اند و جواب مناسبی نیز از مسئولین نگرفته اند.

محسن کریمی رئیس دامپزشکی میبد نیز در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: قبلا هم گفته ایم که این پیش سرد کن به صورت موقت است و باید برای ساختن پیش سرد مناسب، شهرداری و شورای شهر میبد وارد عمل شود.

وی با تایید خبر خرابی گوشت در قصابی ها افزود: گوشت ها باید در پیش سرد با فاصله از هم گذاشته شود و دمای آن نیز پایین و مناسب باشد، و گزارش هایی به فرمانداری و شهرداری داده ایم که پیش سرد مناسبی نیاز است و باید ساخته شود.

لازم به ذکر است، خبرنگار میبدما در بازدید از چند قصابی و مشاهده مستقیم کیفیت گوشت ها این مسئله را تایید می کند.

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF