گزارش تصویری بازدید آیت الله اعرافی از زورخانه بشنیغان/ تاکید ویژه امام جمعه میبد به ورزش زورخانه ای در گفتگو با “میبدما”

ایت الله اعرافی: اینکه ۱۵ باشگاه و زورخانه در میبد وجود دارد نشان می دهد در کشور جایگاه خیلی ممتازی داریم، در حالی که شهر قم با یک و نیم میلیون جمعیت، سه زورخانه دارد.

امام جمعه شهرستان میبد، میهمان باستانی کاران زورخانه بشنیغان شد.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی شب گذشته (۲۶ خرداد) در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در زورخانه بشنیغان حضور یافت و از نزدیک شاهد ورزش باستانی کاران میبدی شد.

آیت الله اعرافی پس از این بازدید، در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: به طور کلی ورزش را باید تشویق و ترغیب کرد و نیاز جسم و جان جوانان را پاسخ گفت.

وی با تاکید بر ورزش باستانی گفت: در بین ورزش ها، ورزش باستانی از یک فرهنگ بومی، اسلامی و اخلاقی برخوردار است و باید بیشتر آن را ترغیب و تشویق کرد.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: خوشبختانه این ورزش در میبد به شکل چشمگیری توسعه پیدا کرده و اینکه ۱۵ باشگاه و زورخانه وجود دارد نشان می دهد در کشور جایگاه خیلی ممتازی داریم، در حالی که شهر قم با یک و نیم میلیون جمعیت، سه زورخانه دارد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک وظیفه کل ورزش و به ویژه این ورزش را ترغیب و تشویق می کنم و هر کاری از دستم بر می اید در خدمتشان هستم.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به مجموعه زورخانه ای بشنیغان افزود: اما در بین اینها این پروژه، پروژه برجسته ای هست. از همتی که خیرین و دوستان داشتند باید نهایت تشکر را داشته باشیم و امیدواریم جوانان و نوجوانان از این طرح استقابل کنند و ما همیشه شاهد پر بودن اینجا باشیم.

سید مصطفی حسینی پیشکسوت و از قدیمی ترین باستانی کاران میبد نیز در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: امتیاز بالای ما در ورزش زورخانه ای و دارا بودن ۱۵ زورخانه در میبد مدیون سه چیز است.

وی ادامه داد: ارتباط با ایت الله اعرافی و حمایت های بی دریغ ایشان؛ مرشدهایی که دستمزد نمی گیرند و برای خدا و عشقی که به ورزش زورخانه ای دارند ضرب می گیرند و جوانان و باستانی کاران مومن، مذهبی و متعهد ما سه عامل پیشرفت ورزش زورخانه ای در میبد هستند.

وی در مورد توجه ویژه امام جمعه میبد به ورزش زورخانه ای شهرستان افزود: ایت الله اعرافی با همه مشغله هایی که دارند، مرتبا ما را مورد لطف قرار می دهند و در برخی از مناسبت ها از زورخانه ها بازدید می کنند، در حالی که در جاهای دیگر این کار زیاد مرسوم نیست و صورت نمی گیرد.

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

12