سیستم پیش سرد کشتارگاه دام میبد راه اندازی شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد بیان داشت: سیستم پیش سرد گذاری لاشه بعنوان یکی از نواقص کشتارگاه دام میبد بعد از راه اندازی مجدد از دغدغه های بهداشتی شبکه دامپزشکی بوده که با پیگیری های صورت گرفته در استان و شهرستان این مهم تحقق پیدا کرد. به گزارش میبد خبر، محسن کریمی رئیس شبکه دامپزشکی […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد بیان داشت: سیستم پیش سرد گذاری لاشه بعنوان یکی از نواقص کشتارگاه دام میبد بعد از راه اندازی مجدد از دغدغه های بهداشتی شبکه دامپزشکی بوده که با پیگیری های صورت گرفته در استان و شهرستان این مهم تحقق پیدا کرد.

به گزارش میبد خبر، محسن کریمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد با اعلام این خبر گفت: کشتارگاه دام میبد در سال ۱۳۹۴ بدلیل برخی مشکلات بهداشتی و ساختاری تعطیل و پس از بهسازی در زمستان سال گذشته با برخی تغیرات شروع بکار کرد.
کریمی افزود: سیستم پیش سرد گذاری لاشه بعنوان یکی از نواقص کشتارگاه دام میبد بعد از راه اندازی مجدد از دغدغه های بهداشتی شبکه دامپزشکی بوده که با پیگیری های صورت گرفته در استان و شهرستان این مهم تحقق پیدا کرد.
وی در ادامه بیان کرد: البته سیستم پیش سرد فعلی بصورت موقت با یکدستگاه کانتینر با ظرفیت تقریبی یکصد لاشه دام در روز بهره برداری شده و امید است در اینده نزدیک با مساعدت شهرداری و همراهی شورای شهر نسبت به ساخت واحد پیش سرد مناسب در کشتارگاه دام میبد اقدام مناسبی صورت پذیرد.
این مقام مسئول ابراز داشت: نگهداری گوشت تازه پس از کشتار دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه باعث تغیر در میزان اسیدیته گوشت و از بین رفتن بسیاری از میکروب ها از جمله عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می گردد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از تمامی مصرف کنندگان عزیز خواست تا ضمن رعایت دقیق اصول بهداشتی در مصرف گوشت تازه از خرید گوشت بدون مهر و تایید دامپزشکی خوداری نموده و برای خورد کردن گوشت تازه پس از حصول اطمینان از طی زمان پیش سرد گذاری از دست کش استفاده کنند.