متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 42219
تاریخ : 19 خرداد 1396
ساعت : 19:54
پرینت از صفحه

حادثه تروریستی خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نخواهد کرد/ ملت ایران قربانی تروریسم امریکایی، اسرائیلی و وهابی است

این حادثه ثابت کرد که وحدت ملی و یکپارچگی ملت است که می تواند در مقابل دشمن ، چون دژی مستحکم اعمال دشمن را برای همیشه ناکام بگذارد .

حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه این حادثه خیلی از مسائل را در عمل روشن کرد افزود : حادثه تروریستی حرم حضرت امام رحمه الله علیه و مجلس شورای اسلامی نشان داد که استکبار چقدر خبیث و در فساد مصر و دست بردار نیست.
به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، حوادث تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد .
حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه این حادثه خیلی از مسائل را در عمل روشن کرد افزود : حادثه تروریستی حرم حضرت امام رحمه الله علیه و مجلس شورای اسلامی نشان داد که استکبار چقدر خبیث و در فساد مصر و دست بردار نیست.
امام جمعه موقت میبد افزود : این حادثه ثابت کرد که وحدت ملی و یکپارچگی ملت است که می تواند در مقابل دشمن ، چون دژی مستحکم اعمال دشمن را برای همیشه ناکام بگذارد .
حجت الاسلام غفوری با تبریک و تسلیت به خانواده های معظم شهدای عزیز این حادثه گفت : تبریک به واسطه این که سعادت شهادت با زبان روزه نصیب این عزیزان شد و تسلیت به خاطر این که این عزیزان را از ما گرفتند.
* انتقام این خون های پاک را در عرصه های مختلف از دشمن ذلیل خواهیم گرفت
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه با این بازیهای کودکانه کوچکترین خللی در اراده پولادین ملت ایران ، در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسامی ایجاد نخواهد شد تصریح کرد : انتقام این خون های پاک را در عرصه های مختلف از دشمن زبون و ذلیل خواهیم گرفت.
خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی اصلی ترین هدف استکبار است تصریح کرد : همه عزیزانی که در این واقعه تلخ مجروح و یا به شهادت رسیدند از مردم عادی ، روحانیت و دانشجویان بودند.
* این حادثه نشان داد که رئیس جمهور امریکا چقدر وقیح است
وی همه این طراحی ، تصمیم سازی ، تدارک و تجیهز عده ای برای انجام این جنایت ها را استکبار جهانی دانست و گفت : رئیس جمهور امریکا چقدر وقیح است که در توئیتر خود می نویسد ، وقتی یک کشوری خودش تروریست است این جور امور را باید خودش تحمل کند.
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه ملت ایران قربانی تروریسم امریکایی ، اسرائیلی و وهابی است تصریح کرد : سرنخ همه این جنایت ها و ترورها به شیطان بزرگ بر می گردد.
* منافقین جلاد دشمن ملت ایران در دامن استکبار زندگی میکنند
امام جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه منافقین جلاد دشمن ملت ایران ، الان در دامن چه کسانی زندگی و تامین می شوند خاطرنشان کرد : عده ای این روزها درصددند که اعدام های سال ۶۷ را بعنوان کشته شدگان مظلوم سرنیزه کنند و فرزندان مظلوم انقلابی را جلاد و جلادها را مظلوم جلوه دهند.
خطیب جمعه موقت میبد یادآور شد : حادثه تروریستی تهران روشن کرد که اگر هواس ها جمع نباشد دشمن تا خانه ما هم حضور پیدا می کند .
* اگر مدافعین حرم نبودند امروز در شهرهای خود با داعش درگیر بودیم
وی افزود : این حادثه تروریستی نشان داد ، اگر فرزندان مظلوم ، شجاع و قهرمان این ملت ، مدافعین حرم در سوریه و عراق ، جلوی خباثتهای استکباری را نمی گرفتند ، امروز ما باید در شهرهای خودمان با آنها درگیر می شدیم .
حجت الاسلام غفوری خطاب به آنهایی که مدافعین حرم را در این ایام مورد تحقیر و توهین قرار دادند گفت : اگر شهدا و رزمندگان مدافع حرم نبودند ، ناموس آنها باید پیش داعش زانو می زدند.
* شب های قدر شب توبه و استغفار است
حجت الاسلام غفوری در ابتدای خطبه دوم خود با توصیه روزه داران نمازگزار به تقوای الهی و یاد خدا در همه حالات زندگی با اشاره به درپیش بودن شب های قدر و فرصت های کم نظیر برای توبه و استغفار گفت : اهمیت شب های قدر بر هیچ کس پوشیده نیست ؛ شبی که از هزار ماه بالاتر است و ملائکه و روح بر زمین به اذن خدای متعال نازل می شوند و پرونده ساده انسانها را می نویسند.
وی افزود : این پرونده به محظر حضرت ولی عصر (عج) می رسد تا حجت خدا آن را تایید و سرنوشت یکسال ما رقم بخورد .
* شب های قدر شب نزدیک شدن به خدا و تفکر است
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان و شبهای قدر فرصت توبه و عنابه و استغفار ، نزدیک شدن به خدا و تفکر است اظهار داشت : گاهی آنقدر به ظاهر اعمال مشغولیم که فرصت تفکر و تنبه را از خودمان می گیریم و باید لحظاتی از شب قدر را به تفکر بنشینیم و راجع به گذشته مان فکر کنیم که چه مسیری را آمدیم و نقاط فراز و نشیب زندگی مان چه بوده است .
* در رمضان درهای رحمت الهی به صورت ویژه باز است
خطیب جمعه موقت میبد افزود : به اینکه به چه سمتی می خواهیم برویم ، جایگاه ما در پیشگاه خدا کجاست ،  آیاد در ردیف اولیا الله ، مومنان ، شهداء ، مجاهدان در راه خدا و متقین هستیم ؟ یا اینکه در ردیف های دیگر جای می دهند.
* تقابل ما با استکبار سر اسلام ، قرآن و احکام الهی است
وی با بیان اینکه باید در این روزها و شب ها که درهای رحمت الهی به صورت ویژه باز است برای خود ، مسلمین جهان ، دنیای اسلام و جوانان دعا کنیم تصریح کرد : بدانید که مستکبران عالم براق شده اند تا به  اساس اسلام و قرآن آسیب بزنند.
امام جمعه موقت میبد اظهار داشت : تقابل ما با استکبار جهانی ، سر اساس اسلام و قرآن و احکام الهی  است و گرنه دعوای دیگری با هم نداریم و سایر امور تابع همین معناست.
مناسبت ها:
خطیب جمعه موقت میبد ۲۰ خرداد سالروز شهادت شهید آیت الله سعیدی که به دست رژیم ستم شاهی به شهادت رسید را گرامی داشتند.
امام جمعه موقت میبد ۲۰ خرداد نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام سبط اکبر اهل بیت پیامبر را به پیشگاه مسلمین جهان و شیعیان و پیروان آن حضرت تبریک و تهنیت گفت .
وی با اشاره به صلح و آتش بس امام حسن مجتبی سلام الله علیه با معاویه بر تبین این حادثه مهم تاریخی در جامعه از سوی روحانیت و تحلیل آن افزود : این حادثه مهم تاریخی که برای ریشه تاریخ شیعه درست است باید به جامعه تبیین شود تا در موارد مشابه دچار اشتباه و خطا نشویم .