تداوم نگرانی مردم ندوشن از انتقال ایستگاه گاز شهرشان

مردم و مسئولان ندوشن با ابراز نگرانی از جابجایی و انتقال ایستگاه تقلیل فشار گاز این شهر به نقطه‌ای دیگر از استان، خواستار جلوگیری از این اقدام شرکت گاز از سوی از مسئولان ارشد اجرایی استان شدند . به گزارش ایسنا، اخیراً مسوولان شرکت گاز استان یزد تصمیم به جابجایی و انتقال ایستگاه تقلیل فشار […]

مردم و مسئولان ندوشن با ابراز نگرانی از جابجایی و انتقال ایستگاه تقلیل فشار گاز این شهر به نقطه‌ای دیگر از استان، خواستار جلوگیری از این اقدام شرکت گاز از سوی از مسئولان ارشد اجرایی استان شدند .

به گزارش ایسنا، اخیراً مسوولان شرکت گاز استان یزد تصمیم به جابجایی و انتقال ایستگاه تقلیل فشار ۵۰ هزار متر مکعبی گاز ندوشن از توابع شهرستان میبد به نقطه‌ای دیگر از استان و تبدیل آن به ۱۰ هزار متر مکعب را گرفته‌اند که حساسیت‌های محلی و منطقه‌ای و نگرانی‌هایی را در مردم این شهر ایجاد کرده است .

مردم و مسئولان ندوشن با اشاره به سردسیری بودن و برنامه‌های توسعه‌ای آینده منطقه، اظهار می‌کنند که این تصمیم شرکت گاز استان، فصل زمستان و آینده ندوشن را در خصوص تامین گاز با مشکل مواجه خواهد کرد .

در همین حال مسئولان محلی اعم از بخشداری و شورای شهر به دنبال رایزنی برای متقاعد کردن و منصرف کردن مسوولان شرکت گاز از تصمیم خود هستند ولی مسئولان مربوطه اذعان می‌دارند در تصمیم خود جدی هستند .

«حسین جعفری» یک شهروند ندوشنی با اشاره عدم توسعه یافتگی و محرومیت ندوشن، بیکاری و نبود اشتغال مناسب، وجود گاز شهری را به عنوان یکی از زیر ساخت‌های توسعه و پیشرفت منطقه برمی‌شمارد و خواستار ارتقای سطح خدمات گازرسانی است.

وی می‌گوید: مسوولان اگر اقدامی برای بهبود شرایط گازرسانی انجام نمی‌دهند، لااقل امکانات موجود را از منطقه نگیرند .

«یوسف صادقیان» یکی دیگر از شهروندان ندوشن با قدردانی از تلاش‌های دولت و شرکت گاز در امر گازرسانی به این منطقه، می‌گوید: مردم ندوشن سال‌ها برای برخورداری از نعمت گاز انتظار کشیدند و در شرایط حاضر که امکاناتی در این زمینه فراهم شده به نظرم چنین تصمیمی موجب نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم از مسئولان می‌شود .

وی می‌افزاید: چندین مرحله مسوولان شرکت گاز تصمیم به جابجایی ایستگاه گاز این شهر گرفتند و هر بار با مخالفت ‎‎های مردمی مواجه شدند و انتظار ما این است که خواسته‌ها، انتظارات و حساسیت‌های محلی را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند و نسبت به آن بی‌توجه نباشند .

به گفته صادقیان، مردم ندوشن در گذشته به دلیل عدم برخورداری از نعمت گاز، سختی‌های زیادی را به ویژه در فصل زمستان متحمل شدند و گازرسانی بسیاری از مشکلاتشان را حل کرد به همین دلیل هر گونه اقدامی که احیاناً  موجب بروز مشکلاتی در امر گازرسانی شود، آنها را حساس و نگران می‌کند .

صادقیان خاطرنشان می‌کند: مسوولان باید طوری عمل کنند که رضایتمندی مردم را افزایش دهند نه این که در این زمینه حساسیت‌های منطقه ای را برانگیزند .

«فرزین خادمی» بخشدار ندوشن نیز با تأیید خبر انتقال ایستگاه گاز این بخش، می‌گوید: ما نظرمان را به مسوولان و مقامات شرکت گاز استان و شهرستان اعلام کردیم و معتقدیم که جابجایی ایستگاه، تبعات مردمی به دنبال دارد .

وی اضافه می‌کند: نصب و استقرار ایستگاه ۵۰ هزار متر مکعبی در گذشته توقعات و انتظاراتی را در بین مردم ندوشن ایجاد کرده است و جابجایی آن در شرایط فعلی به صلاح نیست چرا که مردم این نوع عملکرد از نگاه دولت فعلی می‌دانند .

خادمی با ابراز این که صنعت دامداری ندوشن به دلیل خشکسالی‌های پیاپی رو به نابودی است و آینده‌ی حیات این منطقه به توسعه زیرساخت‌ها و سایر صنایع بستگی دارد، می‌گوید: این موضوع نیازمند برخورداری از نعمت گاز مناسب است .

این در حالی است که برخی کارشناسان شرکت گاز استان معتقد هستند که ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعبی ایستگاه گاز ندوشن بیش از نیاز منطقه است و وجود ایستگاه ۱۰ هزار متر مکعبی نیازهای فعلی منطقه را برطرف می‌کند.

آنها معتقد هستند که شرکت گاز استان در گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها و به منظور رفع مشکلات مردم و اجرای طرح گاز‌رسانی با استفاده از امکانات موجود اقدام به استقرار ایستگاه ۵۰ هزار مترمکعبی در ندوشن کرده و در شرایط حاضر که نیاز نمی‌بیند باید نسبت به جمع‌آوری و جایگزینی آن اقدام کند .

در حال حاضر گاز بخش ندوشن شامل مرکز شهر، روستای صدرآباد و ناحیه صنعتی، از خط هشتم سراسری تامین می‌شود .

ندوشن که یکی از سردترین مناطق استان محسوب می ‎ شود با بیش از پنج هزار نفر جمعیت از حدود دو سال قبل از نعمت گاز شهری بهره‌مند شده است.