متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 42178
تاریخ : 17 خرداد 1396
ساعت : 9:09
پرینت از صفحه

تصویر/ فیلمبرداری «شب چره» در میبد به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم کوتاه «شب چَره» به کارگردانی «مهدی محمدنژادیان» در شهرستان میبد به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد. «محسن زارع اشکذری» تهیه‌کننده‌‌ی این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با تاکید بر این که هنری که زبان بیان ارزش‌ها نباشد و هنری که سرکش و قاطع و انقلابی […]

فیلمبرداری فیلم کوتاه «شب چَره» به کارگردانی «مهدی محمدنژادیان» در شهرستان میبد به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

«محسن زارع اشکذری» تهیه‌کننده‌‌ی این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با تاکید بر این که هنری که زبان بیان ارزش‌ها نباشد و هنری که سرکش و قاطع و انقلابی نباشد، همان بهتر که نباشد، در مورد داستان این فیلم گفت: «شب چره» داستانی عجیب در فضای گروتسک دارد و در آن «شهرام حقیقت‌دوست» و «فرهاد دانشور» و جمعی از هنرمندان استان یزد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی اظهار کرد: تمام سکانس‌های فیلم‌برداری «شب چره» در شهر میبد فیلم‌برداری شد و خوشبختانه با حمایت مردم میبد تقریباً با مشکلی در ساخت فیلم مواجه نشدیم.

زارع اشکذری با بیان این که «شب چره» اولین تجربه کارگردانی محمدنژادیان محسوب می‌شود،  خاطرنشان کرد: محمدن‍ژادیان پیش از این به عنوان فیلمنامه‌نویس، نگارش آثاری چون «گشت ارشاد»، «گشت ۲» ، «کلاشینکف» و چندین سریال تلویزیونی از جمله «شوق پرواز» را برعهده داشته است.

وی در مورد عنوان این فیلم یعنی «شب‌ چره» نیز گفت: «شب چره» به معنای «پرسه در شب» است که با فضای وهم‌انگیز و چندلایه‌ای فیلم نیز منطبق است .

وی همچنین با بیان این که از سوی دیگر این عنوان به شدت بکر و بی‌نظیر است، بیان کرد: به نظر من تاکنون چنین عنوانی برای هیچ یک از آثار سینمایی داخلی و خارجی مطرح نشده و از این رو باور دارم که عنوان فیلم می‌تواند فصلی تازه را در ساحت نام‌گذاری فیلم برای سینمای ما تعریف کند.

تهیه‌کننده‌ی «شب چره» با بیان این که تدوین این فیلم هم‌اکنون توسط «حسن ایوبی» در حال انجام است، از دیگر عوامل پشت دوربین «شب چره» به مسعود سلامی(مدیر فیلمبرداری)، مهدی حاتمی(مجری طرح)، ملودی اسماعیلی(طراح صحنه و لباس)، عباس رستگارپور(صدابردار)، عظیم فراین(چهره‌پرداز)، مهدی دهقانی اشکذری(عکس) و سعید کریمی(دستیار کارگردان و برنامه ریز) اشاره کرد.

56250