بیانات ایت الله اعرافی در نشست شورای اداری میبد

آیت الله اعرافی در نشست شورای اداری شهرستان میبد بیان داشت:ایجاد رقابت های سالم و نگه داشتن دستگاه از رقابت های ناسالم باید درنظر گرفته شود و رقابت خوب ، فعال و سازنده می تواند دستگاه ، سازمان و اداره خوب به جلو ببرد. به گزارش پایگاه خبری سنا میبد، آیت الله اعرافی در نشست […]

آیت الله اعرافی در نشست شورای اداری شهرستان میبد بیان داشت:ایجاد رقابت های سالم و نگه داشتن دستگاه از رقابت های ناسالم باید درنظر گرفته شود و رقابت خوب ، فعال و سازنده می تواند دستگاه ، سازمان و اداره خوب به جلو ببرد.

به گزارش پایگاه خبری سنا میبد، آیت الله اعرافی در نشست شورای اداری شهرستان میبد ضمن اشاره به مسئولیت های مدیران در صیانت از سازمان ها، ادارات و دستگاه ها اظهار داشت:

سازمان ها و ادارات مثل یک انسان دچار افسردگی ، پژمردگی و پیری می شوند و به عبارتی سازمان ها هم مثل اشخاص می توانند سالم باشند و می توانند مریض باشند و یا به عبارتی دیگر می توانند با نشاط باشند و می توانند دچار افسردگی شوند.

امام جمعه شهرستان میبد با تاکید بر سرزنده نگه داشتن سازمان ها و ادارات بیان داشت: از مهم ترین مسئولیت های مدیر یک سازمان، تلاش برای اینکه سازمان را از پژمردگی، خواب زدگی، غفلت زدگی و پیری نجات دهد و این از وظایف یک مدیر سازمان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مهم ترین وظیفه یک مسئول ، زنده نگه داشتن دستگاه اداری است و صیانت سازمان از غفلت و خواب زدگی، آفت زدگی، افسردگی و پیری از جمله مهم ترین وظایف یک رئیس و مدیر است.

آیت الله اعرافی ضمن اشاره به چشم انداز و افق دستگاه ها و هدف های یک سازمان گفت: روح و اساس زنده نگه داشتن و ثابت نگه داشتن دستگاه های اداری این است که دستگاه اداری اهداف بلند و دائم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف های بلند و نوسازی هدف ها و انگیزه ها، از خواب سازمان ها جلوگیری خواهد کرد.

آیت الله اعرافی به نظام ارزش گذاری و تشویق و تنبیه درست در سازمان ها اشاره کرد و گفت: اگر در یک سازمان افراد فعال و خوب حس کنند که قدر آن ها در تشکیلات خرد یا کلان دانسته نمی شود، نتیجه این عامل عدم به وجودآمدن انگیزه در ان ها است و آن ها به آدم های خراب و انگیزه داری تبدیل می شوند که به کار های نادرست می پردازند.

وی یادآور شد: ایجاد رقابت های سالم و نگه داشتن دستگاه از رقابت های ناسالم باید درنظر گرفته شود و رقابت خوب ، فعال و سازنده می تواند باعث پیشرفت در سازمان ها، دستگاه ها و ادارات می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: توانایی حل اختلافات ، گره گشایی ، عقده گشایی و بازکردن گره ها در تشکیلات اداری با سرپنجه عدل ، حکمت و ابزار هایی که لازمه مدیریت است، ضرورت زنده نگه داشتن سازمان ها و ادارات را برای خدمت نشان می دهد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر توجه مدیران به اخلاق مدیریتی دائم و احساس شخصیت سطوح مختلف اداری در این نشست اظهار داشت: ادارات باید به اخلاق توجه کنند و به خصوص اخلاق مردم داری و اخلاق اداری را یک اصل بدانند.

وی در پایان خطاب به شوراهای شهر و روستا گفت: از شوراهای قبل تقدیر و تشکر داریم و انشاالله در مرحله جدید شوراهای شهر و روستا فعال تر باشند و در جلسه با منتخبان شورای پنجم ۴۰ محور مطرح گردید که از نکات مهم مطرح شده، هم بستگی کل شوراها در میان خودشان و حضور شوراها درسطح استان و حضور شوراهای استان در سطح کشور است.

وی در پایان افزود: ادارات باید با شورای شهر که از منتخبان هستند همبستگی داشته باشند و این همبستگی کامل می تواند در جهت رفع مشکلات مردم موثر باشد.