بیانات آیت الله اعرافی در جلسه شورای فرهنگ عمومی

رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: باید اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به آسیب‌های اجتماعی در دسترس روحانیون و مبلغین قرار گیرد و آن‌ها نیز در راستای آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند. به گزارش خبرنگار فارس در یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر شنبه ۱۳ خرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان […]

رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: باید اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به آسیب‌های اجتماعی در دسترس روحانیون و مبلغین قرار گیرد و آن‌ها نیز در راستای آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر شنبه ۱۳ خرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد که در بیت امام‌جمعه فقید این شهرستان برگزار شد، بر تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات پیش روی فعالیت‌های هنری تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان، اقامه  نماز جماعت در ۲۰۰ مسجد و اماکن مذهبی شهرستان میبد صورت می‌گیرد، گفت: ائمه جماعات و روحانیون می‌توانند با استفاده از این فرصت برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی بهره ببرند.

رییس حوزه‌های علمیه کشور افزود: باید اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به آسیب‌های اجتماعی در دسترس روحانیون و مبلغین قرار گیرد و آن‌ها نیز در راستای آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند.

اعرافی در ادامه به موضوع کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد و تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری باید از موازی کاری خودداری شود و نهادهای مربوطه با هماهنگی و هوشمندی و به‌دوراز فعالیت‌های سطحی و تشریفاتی، با نگاه عمقی در راستای فعالیت‌های فرهنگی اقدام کنند.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی کشور افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید با جهت‌گیری درست و با رویکرد معنوی، اخلاقی و شخصیتی همراه باشد و اگر آسیبی در این زمینه وجود داشته باشد، همه مسئول هستند.

اعرافی خاطرنشان کرد: نسل جوان نشاط و شادابی می‌خواهد اما باید توجه شود که فراهم کردن این نشاط با در نظر گرفتن ضوابط شرعی انجام شود.

وی گفت: قطعاً باید برای فعالیت بیشتر در برخی حوزه‌های هنری ترغیب صورت پذیرد، اما درجاهایی نیز ممانعت لازم است.

امام‌جمعه میبد بابیان این‌که شهرستان میبد در بسیاری از زمینه‌های هنری دارای ظرفیت‌های خوبی می‌باشد، تأکید کرد: تشکیل اتاق فکر و برگزاری جلسات مستمر برای حمایت از رشته‌های هنری و آسیب‌شناسی در برخی موارد، ضروری است.