شیار زنی عرضی نقاط حادثه خیز و حساس در میبد
به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی توسط راهنمایی و رانندگی نقاط حادثه خیز و حساس در شهرستان میبد شیار زنی عرضی شد. به گزارش میبد خبر، سروان جعفر قراخانی رییس پلیس راهور شهرستان میبد اظهار داشت: در سال ۹۵ متاسفانه در بلوار مدرس ۴ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که از مهمترین […]
به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی توسط راهنمایی و رانندگی نقاط حادثه خیز و حساس در شهرستان میبد شیار زنی عرضی شد.
به گزارش میبد خبر، سروان جعفر قراخانی رییس پلیس راهور شهرستان میبد اظهار داشت: در سال ۹۵ متاسفانه در بلوار مدرس ۴ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که از مهمترین دلایل این حوادث سرعت غیر مجاز خودروها بوده که کنترل وسیله نقلیه بوسیله راننده کاهش پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: به همین دلیل جهت کنترل سرعت وسایل نقلیه اقدام به شیار زنی در عرض مسیر نقاط حادثه خیز و حساس شد تا ضمن کاهش سرعت وسایل نقلیه، رانندگان نیز هوشیاری لازم را در خصوص مکان حرکت از نظر حساس بودن مانند عبور عابرین پیاده و خروج وسایل نقلیه دیگر از مسیر های فرعی داشته باشند.
سروان قراخانی بیان داشت: با توجه به اینکه نصب سرعت کاه های شهر موجب نارضایتی شهروندان شده بود لذا خطوط لرزاننده در مناطق حساس ایجاد شده تا ضمن کاهش سرعت خودروها از ایجاد خسارت های مالی نیز جلوگیری شود. این مناطق شامل تقاطع شهید حسینی نسب، خیابان آیت الله اعرافی، خروجی بلوار بسیج، خروجی زیر گذر معلم، روبروی دانشگاه آزاد، مسیر ورودی ندوشن نرسیده به دانشگاه آیت الله حائری و بلوار بسیج روبروی فرمانداری می شود.
رییس پلیس راهور میبد در پایان گفت: در یکماه آینده نیز تعدادی دوربین کنترل سرعت در مسیرهای اصلی و پر تردد شهرستان آماده و بکار گیری می شود.
جناب سروان, قربون اون کار کارشناسیت بشم, اخه صد رحمت به دست انداز والا همه پیچ های ماشین باز شده با این شیار ها, اخه سرعت کم بشه ینی چ ما قول مدیم اصلا از اون طرف رد نشیم تو رو عزیزت این رسمش نیست
من نمدونم تو خیابون اعرافی جلوی شیرینی فروشی کجاش حاددثه خیزه…. مث اینکه توهم حادثه دارن مسوولین ما…
آخه میخواید شیار بزنید مثل آدم با دستگاه بزنید، نه اینه خودتون بیاید با دست بیفتید به جون آسفالت و کَل کَلیش کنید.
مثلا دم فلکه ای که از شهرک شهدا میره زیر پل، دو سه سالیه برداشتن به اصطلاح شیار انداحتن که از صد تا چاله بدتره، من که هر وقت میخوام از اونجا برم سرعتمو به صفر میرسونم و رد میشم که مبادا بخورم زمین.
با عرض سلام خدمت جناب سروان
فلسفه ایجاد شیار زنی در کنار جاده های برون شهری به منظور هشدار در هنگام خواب آلودگی رانندگان وجلوگیری از انحراف از جاده و واژگونی است نه کاهش سرعت. لازم به ذکر است که این اقدام نه باعث کاهش سرعت می شود نه رضایت مردم را در پی دارد، همچنین در مورد کاهش خسارت مالی به وسایل نقلیه که گفته بودید، با ایجاد لرزش در خودرو باعث خرابی در سیستم تعلیق و فنربندی و سایش لاستیک های خودرو میشود .
و اما شما سایت میبد ما با تیتر کردن این خبر آن را تایید کردید؟ لازم است شما به عنوان رسانه پیگیر انتقادات مردم در این مورد بوده و از جناب سروان جواب فنی و کارشناسی را بگیرید.