جلسه هم اندیشی میراث فرهنگی میبد برگزار شد

جلسه هم اندیشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، و جمعی از مسئولین شهرستان در بیت آیت ا… اعرافی برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در ابتدای […]

جلسه هم اندیشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، و جمعی از مسئولین شهرستان در بیت آیت ا… اعرافی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در ابتدای این جلسه “فاطمه دانش یزدی” مدیرکل میراث فرهنگی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۹۵ و اعتبارات ملی و استانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه نمود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان میبد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی در شهرستان، به مسائلی از جمله محورهای فرهنگی و تاریخی، تکمیل و اجرای بیت آیت ا… حائری، ثبت جهانی میبد به عنوان شهر زیلو و رفع مشکلات صنعتگران و سفالگران میبد اشاره کرد.

شهردار میبد نیز در این جلسه آمادگی خود را جهت مشارکت و حمایت همه جانبه از طرح های میراث فرهنگی در حفظ و احیای بافت تاریخی اعلام نمود.

امام جمعه شهرستان میبد، آیت ا… اعرافی نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی بر لزوم تحقیق و پژوهش در عرصه میراث فرهنگی و حفظ و حراست بافت تاریخی با در نظر گرفتن رفاه حال مردم و ساماندهی محورهای گردشگری و همچنین تکمیل بیت آیت ا…. حائری به عنوان قطب گردشگری مذهبی و لزوم تناسب معماری امروزی با معماری سنتی تاکید کرد.

لازم به ذکر است: در این جلسه، ایجاد واحد گلشویی جهت رشد کمی و کیفی سفال و سرامیک شهرستان میبد با مشارکت مسئولین شهرستان و میراث فرهنگی در اولویت فعالیت های پیش رو قرار گرفت.