متن اصلی
گروه : اخبار ویژه
شناسه : 42101
تاریخ : 13 خرداد 1396
ساعت : 16:09
پرینت از صفحه

مراسم عروس کشانی در رم ایتالیا به روایت یک روحانی میبدی!

به کارم مشغول شدم. چند دقیقه گذشت، دیدم صدای ساز آکاردئون می آید. باورم نمی شد، عروسی در خانه روبرویی ما بود و هیچ کس جز شش نفر این کاروان شادی پاک و غریبانه را تشکیل نمی داد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل امامی میبدی

ساعت ۱۱:۴۰ صبح روز ۱۳ جونیو، رم (تیولی ترمه) ایتالیا

صدای بوق بوق خودرویی مرا به یاد عروس کشان ایران انداخت. درست بود، عروس کشان! آن هم از نوع خیابانی و در رم. ولی فقط یک خودرو بود! بعد از یک دقیقه، یک خودرو دیگر هم در پی آمد.

ناخودآگاه خوشحال شدم؛ هنوز هم سنت عروسی در کوچه و خیابان های اروپا هر چند غریبانه، نفس می کشد! و کمی غمگین که چرا این سنت در ایران با این همه مزاحمت خیابانی و شلوغ کاری انجام می شود!

با خود گفتم اینجا اروپا است دیگر! خانوده ها برای رعایت حقوق تردد دیگران در خیابان، در این کاروان شرکت نکردند و دم منزل منتظرند! چه خوب! اما کاش یک مقدار بیشتر بودند و این کاروان این قدر حقیرانه و تنها نبود!

به کارم مشغول شدم. چند دقیقه گذشت، دیدم صدای ساز آکاردئون می آید. باورم نمی شد، عروسی در خانه روبرویی ما بود و هیچ کس جز شش نفر این کاروان شادی پاک و غریبانه را تشکیل نمی داد؛ یک داماد و یک عروس، یک زوج دیگر و دو نفر که فکر کنم کارگر بودند؛ یکی فیلم بردار، دیگری نوازنده؛ شاید یک نفر دیگر هم بود!

این به یادماندنی ترین رژه اجتماعی این زوج در تاریخ حیات شان است تا کاروان مرگ که شاید کمی شلوغ تر باشد و قاعدتاً غریبانه تر!

غم سنگینی دلم را پر کرد یعنی اینها ویژگی خانواده برآمده از فرهنگ غرب است! نه پدری، نه مادری، نه برادر و خواهری، نه خاله و دایی و نه عمه و عمو و نه حتی دوست و نه همسایه و همکار یا …

دلم گرفت! یاد ۲۰۳۰ افتادم که تحفه این سرزمین برای ایران من است! یعنی آدم حضرت علی و قرآن را رها کند و شیعه فرهنگ جنسی یونسکو باشد؟ خانواده های از هم گسیخته، آزادی فحشا و هم جنس گرایی و تنظیم! روابط انسانی با نگاه کارگر و کارفرمای فحشا!

ولی همیشه جای شکر باقی است! خدا را شکر که هنوز هم تندروها و متحجرین و بی فرهنگ های اروپا چراغ ازدواج را زنده نگه داشته اند و تسلیم منطق مروج همجنس گرایی نشده اند. دم این زوج گرم و زندگی شان پر از عطر سیب!

زنده باد عروسکشان