بومی سازی دستگاه تولید کاشی و سرامیک در میبد

گروهی ۲۵ نفره از کارشناسان و متخصصان یکی از واحد های تولید کاشی وسرامیک میبد موفق شدند طی شش ماه یکی از اصلی ترین دستگاههای خط تولید کاشی و سرامیک را بسازند . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر فنی واحد تولید کاشی و سرامیک گفت : این دستگاه که وظیفه اصلی جابجایی کاشی […]

گروهی ۲۵ نفره از کارشناسان و متخصصان یکی از واحد های تولید کاشی وسرامیک میبد موفق شدند طی شش ماه یکی از اصلی ترین دستگاههای خط تولید کاشی و سرامیک را بسازند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر فنی واحد تولید کاشی و سرامیک گفت : این دستگاه که وظیفه اصلی جابجایی کاشی و سرامیک در خط تولید را دارد تاکنون در انحصار تنها چند کشور دنیا بود و همه تولید کنندگان کاشی و سرامیک مجبور بودند ان را از خارج کشور وارد کنند .

ملاخلیلی افزود : دستگاه لود ان لود با ۸۵۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده و نصف قیمت مشابه خارجی ان است و ساخت آن ارز اوری حدود ۲۴۰ هزار یورویی بدنبال داشته است.

بگفته وی همه برنامه نویسی و طراحی ان کاملا بومی است و علاوه بر این محدودیت سایز که مشابه خارجی ان داشته این دستگاه ندارد یعنی قادر است کاشی هایی از بیست تا  تا ۱۲۰ سانتی متر را در خط تولید جابجا کند.

تاکنون سه نمونه از این دستگاه به همت متخصصان این واحد ساخته شده و در مدار تولید کاشی و سرامیک قرار گرفته است

متخصصان این واحد اماده اند تا این دستگاه را برای دیگر واحد های کاشی و سرامیک استان بسازند و اقدامی ارزشمند را برای قطع وابستگی به دیگر کشورها انجام دهند .