حضور حداکثری در انتخابات رای به نظام و تداوم انقلاب بود / سند ۲۰۳۰ در هر مرحله ای بدون هیچ بهانه ای متوقف شود

متاسفانه بعضی از دولتمردان ما این سند را مخفیانه و بدون گزارش به رهبری معظم و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها با یک شرط مبنی بر اینکه هر جا با فرهنگ ما همخوانی ندارد عمل نمی کنیم آن را امضا کردند

حجت الاسلام علیرضا حسنی با بیان اینکه در درجه اول ، پیروز انتخابات خود ملت ایران هستند افزود : حضور حداکثری زن و مردم و پیروز جوان ، بعد از ۳۹ سال از انقلاب ، حقیقتا رای به نظام و تداوم انقلاب است.
به گزارش میبد ادینه؛ خطیب جمعه میبد اظهار داشت : استان ما با بیش از ۹۳ درصد در کشور حرف اول را زد و شهرستان میبد هم با بیش از ۸۳ درصد مشارکت تحسین برانگیزی را در انتخابات این دوره رقم زد.
وی با قدردانی از همه عوامل برگزاری انتخابات گفت : انتخابات با مشارکت بالا و امنیت کامل در سایه تلاش های مجریان و نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ما در سراسر کشور برگزار شد .
امام جمعه موقت میبد با تبریک و توفیق روز افزون به رئیس جمهوری منتخب اظهار داشت : باید بدون هیچ گونه تامل ، مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهد.
حجت الاسلام حسنی مساله رکود ، گرانی و بیکاری جوانان تحصیل کرده را از مسائل مهم جامعه برشمرد و افزود : دولت باید به وعده هایی که به مردم داده عمل کند و شوراها هم گره های کور شهرها و روستاها را شناسایی و با همدلی و همراهی ، مشکلات را برطرف سازند.
خطیب جمعه موقت میبد ، قانون مداری کاندیدها در انتخابات این دوره را ستود و پی گیری مسائل از مجرای قانون را بهترین راه برای حل مشکلات خواند و گفت : اگر کسانی اعتراضی هم دارند ، چون نظام را دوست دارند و پایبند به ولایت و رهبری هستند باید از مسیر قانونی مشکلات را پی گیری کنند.
خطیب جمعه موقت میبد با یادآوری حوادث تلخ انتخابات ۸۸ گفت : با وجود اینکه در سال ۸۸ فاصله رای بیش از ۱۱ میلیون بود اما کشور ۸ ماه تمام دچار اغتشاش بود و انتخاباتی که می توانست آبروی نظام باشد ، در جامعه بین الملل ، چهره زننده ای از آن به جا گذاشتند و به اموال مردم دستبرد زدند و خون مردم را ریختند.
وی با اشاره به اعتراف شورای نگهبان به پاره ای از تخلفات در انتخابات گفت : اگر چه در این باره اعلام نظر رسمی نشده است اما درخواست ما از جایگاه تریبون نمازجمعه از بزرگواران فقها و حقوق دانان شورای نگهبان این است که دقت کنند ، چون رای مردم حق الناس است ؛ هر کس و هر مسئولی ، در هر رده ای از مسئولیت ، اگر در انتخابات تخلفی کرده است بدون هیچ گونه ملاحظه با وی برخورد قاطع شود تا در هر دوره سلامت این انتخابات تضمین شود.
* آل خلیفه عاقلانه با مردم رفتار کند
حجت الاسلام حسنی ، بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر دینی بحرین از سوی نظامیان آل خلیفه و آل سعود را به شدت محکوم کرد و افزود : عالمی که در این مدت اجازه خشونت و دست به سلاح مردم علیه ال خلیفه را نداده است و همواره مردم را دعوت به مسالمت کرده است امروز به خانه وی حمله و اطرافیانش را کشته و زخمی می کنند .
امام جمعه موقت میبد افزود : امیدواریم آل خلیفه عاقلانه رفتار و به مردم بپیوندد و به حق مردم احترام بگذارد .
* قرار دادن عربستان بعنوان مرکز مبارزه با تروریست بیشتر به جک شبیه است
وی  با اشاره به سفر ترامپ رئیس جمهور پلید امریکا به عربستان گفت : قرار دادن عربستان بعنوان مرکز مبارزه با تروریست  که مرکز پرورش و صدور ترویست  است بیشتر به جک شبیه است .
حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه ترامپ در تبلیغات ریاست جمهوری خود ، عربستان را به گاو شیرده تعبیر کرده بود که باید آن را دوشید ، اظهار داشت : سران عیاش شیخ نشین منطقه خلیج فارس گاوند و امریکایی ها آمده اند تا با امضای قرارداد تسلیحاتی ، دلارهای آنها را به بهانه ایران هراسی بدوشند.
* مسئولین ما در قبال قرارداد خرید سلاح عربستان باید هوشیار باشند
خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشورمان تصریح کرد : آیا صلاح است که بعضی از مسئولین به مساله موشکی ایراد بگیرند و کسانی که امروز پشت سر داعش ایستاده اند ما بنیه موشکی و دفاعی خود مان را تقویت نکنیم .
وی افزود : باید نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی ما در قبال خرید و قراردادهای سلاح عربستان هوشیارانه عمل کنند و دولتمردان ما با این پشتوانه حضور مردم در انتخابات با قدرت جواب داندانشکن در دیپلماسی به این عربده کشی ها بدهند .
* سند ۲۰۳۰ تعهدآور است
حجت الاسلام حسنی با تشریح سند ۲۰۳۰ و ورود به هنگام رهبر معظم انقلاب بر این جریان اظهار داشت : دو سال قبل سال ۲۰۱۵ از جانب مجامع بین المللی و یونسکو سندی نوشته شد که البته تعهدآور است نه توافق نامه یعنی هر کشوری که امضا کرده است باید به مفاد این قرارداد عمل کند.
امام جمعه موقت میبد گفت : این سند ۵۹ بند دارد و ۱۷هدف را دنبال می کند این عهدنامه سال ۲۰۳۰ یعنی ۱۵سال برای آینده مردم دنیا و دولت های دنیا برنامه ریزی کرده اند.
وی با بیان اینکه همه این بندها برای این است که فرهنگ منحط غرب در همه کشورها خصوصا در آموزش و پرورش حاکم شود تصریح کرد : متاسفانه بعضی از دولتمردان ما این سند را مخفیانه و بدون گزارش به رهبری معظم و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها با یک شرط مبنی بر اینکه هر جا با فرهنگ ما همخوانی ندارد عمل نمی کنیم آن را امضا کردند ، در حالی که شرط اگر با روح عهدنامه هماهنگی نداشته باشد این شرط قابل قبول نیست و باید سالی یک با به سازمان ملل گزارش دهند که در اجرای ان عهدنامه چه کردند .
امام جمعه موقت میبد گفت : خوشبختانه مقام معظم رهبری با هشویاری و با قدرت جلوی این سند را گرفتند و مراجع معظم تقلید هم موضع خود را در مخالفت با آن اعلام کردند و  ما هم برای دفاع از ولایت ، پیروی از مراجع و دست اندرکاران آموزش و پرورش به جد خواهانیم اجرای این سند در هر مرحله ای بدون هیچ بهانه ای متوقف شود.
حجت الاسلام حسنی در ابتدای خطبه های خود ، برترین عمل در ماه رمضان در میان همه اعمال را دوری کردن از گناه و حرام های الهی دانست و افزود : خداوند روزه را برای همین بر ما واجب کرد است تا مومنین یک ماه سحر خیزی کنند ؛ روزه بگیرند و نتیجه این روزه و تهجد و سحرخیزی باید این باشد گناه از زندگی فردی و اجتماعی ما رخت بربندد.
امام جمعه موقت میبد اظهار داشت : ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوای فردی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی است .
وی گفت : از امامان جماعات و روحانیت که نقش محوریت مساجد را بر عهده دارند انتظار داریم از این موقعیت یک ماهه و جمع بودن نسل جوان در مساجد بهره برداری کنند و راجع به آسیب هایی که جامعه دینی را تهدید می کند مسائل و مشکلات را به آنها تبین کنند.