ایرادات آیت‌الله مکارم شیرازی به توافق‌نامه هسته‌ای ژنو

این توافق به شکل نسبی خوب است اما برخی معتقدند که شما تمامی کارت های برنده خود را بیش از حد مصرف کرده اید و چیزی برای اینکه بعدا بخواهید به آنها بدهید باقی نگذاشته اید.

مرجع تقلید شیعیان جهان بر لزوم تبین مذاکرات ژنو و دستاوردهای آن تاکید و اعلام کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته ای فرمودند من نیز به عنوان مرجع تقلید بحث سلاح هسته ای را حرام می دانم.

به گزارش جهان، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد طی سخنانی ضمن اشاره به گزارش علی اکبر صالحی که در این دیدار ارائه شد گفت: توضیحات شما مقداری از ابهامات ما را برطرف کرد.

وی در ادامه به نکاتی پیرامون توافق نامه ژنو اشاره و ابراز داشت: این توافق به شکل نسبی خوب است اما برخی معتقدند که شما تمامی کارت های برنده خود را بیش از حد مصرف کرده اید و چیزی برای اینکه بعدا بخواهید به آنها بدهید باقی نگذاشته اید.

مکارم شیرازی بیان کرد: نکته دیگر این است که شما چه چیزی گرفته اید؟ و نکته سوم نیز در این است که اگر آنچه را که تا بحال بوده متوقف کنید اینها این توقفات را به شکل دائمی می خواهند و در آینده نیز درخواست اقداماتی دیگر دارند.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها شیطان غریبی هستند بیان داشت: در دنیا کشورهایی هستند که بخواهند توافق صورت بگیرد اما برخی دیگر از کشورها نیز هستند که به شدت دنبال عدم ایجاد توافق هستند.

مباحث غرب پیرامون ساخت سلاح هسته ای توسط ایران تنها توهم و خیال است

مکارم شیرازی بیان داشت: مساله هسته ای برای ما شفاف است و همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته ای فرمودند من نیز به عنوان مرجع تقلید بحث سلاح هسته ای را حرام می دانم و مباحثی که دنیای غرب درباره آن مطرح می کند تنها توهم و خیال است.

وی با اشاره به کارشکنی برخی از کشورها جهت عدم توافق گفت: آمریکا تحت تاثیر کنگره است و کنگره نیز تحت تاثیر اسرائیل  که به شدت با توافق ایران مخالف است و در منطقه نیز عربستان به عنوان اقمار اسرائیل با هرگونه توافق مخالفت می کند.

مرجع تقلید شیعیان جهان در پایان ضمن تاکید بر اینکه ما در توافق چه داده و چه گرفته ایم به صراحت اعلام کرد که نمی توان به طرف مقابل اعتماد کرد.