معضل جدید و خطرناک خیابان مهرجرد بعد از یک‌طرفه شدن آن!

درست است که حجم ترافیک و هرج و مرج این خیابان ساماندهی بهتری یافته است اما نکته فراموش شده آن، فرهنگ رانندگی در خیابان یکرفه و خطر بالقوه زیادی که در کمین قانون شکنان و حتی رهگذران نشسته است می باشد.

گزارشگر: صابر آقایی/ میبد بالا

اگر گذرتان به مسیر خیابان یکطرفه مهرجرد افتاده باشد قطعا متوجه این موضوع شده اید که برخی موتورسواران با سرعت بالا در خلاف جهت برای کوتاهتر شدن مسیر خود در خیابان می تازند. درست است که حجم ترافیک و هرج و مرج این خیابان ساماندهی بهتری یافته است اما نکته فراموش شده آن، فرهنگ رانندگی در خیابان یکرفه و خطر بالقوه زیادی که در کمین قانون شکنان و حتی رهگذران نشسته است می باشد.

هرچند بستن کمربند ایمنی رانندگان خودروهای سواری و سخت گیری اجرای آن توسط نیروی انتظامی با عواقبی همچون جریمه نقدی مثبت بنظر می رسد اما با کمی تامل می توان اولویت جلوگیری از عبور خلاف از جهت در خیابان یکطرفه مهرجرد را مدنظر گرفت. چرا که ریسک ایجاد خطر در موتورسواران آنهم خلاف جهت در یک خیابان یکطرفه منطقا بسیار بالاتر از ریسک خطر و آسیب پذیری یک سرنشین خودروی سواری و حرکت در خیابان امام آنهم با حجم ترافیکی که هرگز نتوان با سرعت حرکت کرد، می باشد.

بنابراین توجه بیش از پیش نیروهای زحمتکش انتطامی میبد در این راستا بسیار موثر خواهد بود.