پیروی از رهبری رمز عملیاتی آشکار سربازان گمنام امام زمان (عج)

این همان موهبتی است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جهان با وجود برخورداری از روزآمدترین تکنولوژی ها و سخت افزارها از آن بی بهره اند و به همین دلیل سربازان گمنام امام زمان( عج) همیشه نه یک گام بلکه با فاصله ای زیاد پیش از آنان حرکت می کنند.

اسم سربازی،همیشه و هرجای دنیا در کنار مفاهیمی همچون افتخار و غرور، یادآور سختی و شرایط دشوار است اما نمی توان انکار کرد که شکوه و برازندگی لباس و عنوان سربازی و نگاه همراه با تحسین جامعه به سرباز در مفهوم عام آن،بخشی از این سختی ها را جبران می کند.
کودکی که پدرش را به خاطر شغل نظامی یا انتظامی اش روزها و یا هفته ها نمی بیند،برای جبران این دوری ، بین هم کلاسی ها و همسالانش چنان با افتخار از شغل و رشادت ها و سلحشوری های پدر می گوید که چه بسا حسادت آنهارا هم برانگیزد.
اما سربازانی هم در همین جامعه و کنار ما هستند که نادیدنی اند.تمام سختی ها و دشواری های گفته شده و چندین و چند برابرش را دارند بی آن که رد و نشانی از خود باقی بگذارند.
این ها سربازانی هستند که فرزندانشان و یا نزدیکترین افراد خانواده، هرگز آنان را در لباس و کسوت پرافتخار سربازی ندیده اند و با این همه در هر لحظه و دقیقه، عالی ترین و دشوارترین شکل از مفهوم و مسولیت سربازی را بر عهده گرفته و در آن انجام وظیفه می کنند.
همین شرایط ناگفتنی و دشوار است که موجب شد، عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) به آنان بخشیده شود.
گمنامی برای این دسته از سربازان، تنها در عنوان و پنهان بودنشان از چشم عموم محدود نمی شود بلکه دایره مسولیت و شرح وظایف آنان نیز گمنام مانده است.
همان اندک شناخت عمومی از سربازان گمنام امام زمان (عج) در افکار عمومی ، به افرادی محدود شده که با نقشه ها و توطءه های امنیتی مانند خرابکاری و بمب گذاری و ترور مقابله کرده و آنها را خنثی می کنند و این درحالیست که امنیت به عنوان موضوعی بنیادین،مولفه های بسیاری دارد که دامنه آن از فرهنگ تا اقتصاد و سیاست و حتی علوم را در بر می گیرد و در سالهای اخیر حوزه هایی مانند فضای مجازی هم به آن افزوده شده است.تهدیدات دشمنان در هر یک از این حوزها می طلبد بهترین کارشناسان و متخصصان در موضوعات مختلف علمی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، تمام توان خود را به کار گیرند تا از هیچ یک از حوزه های یاد شده تهدید و گزندی متوجه کشور و مردم نشود.
با وجود این دایره وسیع فعالیت،به واسطه ویژگی ها و حساسیت ها،سربازان گمنام امام زمان (عج)حتی امکان آن را ندارند که همچون سایر بخش ها و نهادها و مجموعه های خدمتگزار کشور، گزارشی از عملکرد خدماتشان را به اطلاع افکار عمومی برسانند.
البته نمی توان از این نکته غافل شد که عنوان سربازی گمنام امام زمان(عج) برای مجاهدان این عرصه، بهترین و مبارک ترین خلعت بوده و به اطلاق این نام بر خود می بالند.
نباید فراموش کرد موفقیت در این وظیفه و مسولیت سنگین در ایران اسلامی که دشمنان قسم خورده اش ، هر روز بخش قابل توجهی ازمنابع مالی ،انسانی و سخت افزاری و نرم افزاری خود را به خدمت می گیرند تا بر پیکره این درخت تنومند و ریشه دار ضربه بزنند، شرایط خاصی دارد که آن را از تمام نهادهای امنیتی دنیا متمایز می کند.سربازان گمنام امام زمان (عج)، مسیر حرکت خود را همواره بر اساس رهنمودها و گام ها و خطمشی مقام معظم رهبری و ولایت فقیه تنظیم می کنند و همین معیار ارزشمند،در کنار توانمندی چشمگیر تخصصی، به آنان قدرتی منحصر بفرد بخشیده است.
بی شک سرباز امام زمان (عج) که فراتر ازخط و ربط های جناحی و سیاسی عمل کرده و در سایه تبعیت محض و مطلق از ولی فقیه زمانه، دعای خیر او را به عنوان پشتوانه همراه دارد در تمامی عرصه های فعالیت، فراتر از انتظار ظاهر شده تا جایی که سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی اسم و رسم دار جهان به قدرت این سربازان گمنام امام زمان (عج)،اعتراف و اذعان دارند.
بی تردید دستاوردهای شگرفی همچون دستگیری ریگی و بر زمین کشیدنش از آسمان و یا کشف روزانه صدها دسیسه پیچیده در کنار حفاظت و حراست از سرمایه های مدیریتی و منابع انسانی و فیزیکی کشور و بستن راه نفوذبیگانگان و بدخواهان داخلی و خارجی به حوزه های گوناگون، تنها از عهده مجموعه ای پالوده بر می آید که تک تک فعالان و عوامل آن، در کنار توان تخصصی و حرفه ای ،اسوه شرافت انسانی و انقلابی و اعتقادی هستند.مجموعه این ویژگی ها موجب شده با وجود شرایط خاص و آشوب زده منطقه ای و فرامنطقه ای و قرار گرفتن جغرافیای ایران در کانون بسیاری از این بحرانها، مردم ایران خود را در جزیره ثبات و آرامش دیده و در سایه مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج)بدون کوچکترین دغدغه و یا احساس نگرانی و خطر،زندگی روزمره را در تکاپوی توام با آرامش سپری کنند.
اگر امروز دولتمردان به درستی از بهبود شاخص ها در حوزه های مختلف سخن می گویند و مردم روز به به روز شیرینی زندگی در ایران اسلامی را بیشتر در کام خود احساس می کنند،تردیدی نیست که بخش عمده ای از این موفقیت ها مرهون جنگ شبانه روزی خاموش و البته پیروزمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج )با عوامل بازدارنده و تهدیدزا در این مسیر است.
ایران هم اکنون به عنوان نظامی مقتدر و کارآمد در صحنه جهانی حاضر شده و بخش قابل توجهی از این اقتدار، حاصل صلابت و قدرت امنیتی ایران است که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) تامین شده و آنان نیز در هر فرصتی بر این اصل مهم تاکید و تصریح دارند که تنها رمزموفقیتشان ، توسل به حبل المتین ولایت فقیه و پیروی از مقام عظمای ولایت است.
این همان موهبتی است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جهان با وجود برخورداری از روزآمدترین تکنولوژی ها و سخت افزارها از آن بی بهره اند و به همین دلیل سربازان گمنام امام زمان( عج) همیشه نه یک گام بلکه با فاصله ای زیاد پیش از آنان حرکت می کنند.
بی شک این مجموعه با ویژگی های گفته شده مایه فخر و مباهات تک تک شهروندان خود خواهد بود و این را می توان از قدردانی ها و شکرگزاری های آنان بابت زیستن در سرزمینی امن در بین گفت و گوهای روزانه آنها که این روزها و این سالها بیش از همیشه نقل محافل و مجالس است شنید