تصاویر/ مانور آموزشی رای گیری الکترونیکی در میبد

مانور آزمایشی رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات شورای شهر در حاشیه برگزاری نماز جمعه این هفته شهرستان میبد و در مصلی آیت الله اعرافی(ره) این شهرستان برگزار شد. به گزارش میبدخبر؛ دبیر ستاد انتخابات شهرستان میبد در رابطه با این نحوه رای گیری بیان داشت: در این دوره، انتخابات شورای شهر میبد بصورت مکانیزه برگزار می شود […]

مانور آزمایشی رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات شورای شهر در حاشیه برگزاری نماز جمعه این هفته شهرستان میبد و در مصلی آیت الله اعرافی(ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میبدخبر؛ دبیر ستاد انتخابات شهرستان میبد در رابطه با این نحوه رای گیری بیان داشت: در این دوره، انتخابات شورای شهر میبد بصورت مکانیزه برگزار می شود که در آن تعرفه رای وجود ندارد و رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

ابوالفضل رشیدی افزود: در این نوع رای گیری همشهریان می بایست کد داوطلب را به همراه داشته باشند و پس از وارد کردن کد داوطلبین در دستگاه نام و تصویر داوطلبین منتخب نمایش داده می شود ، هچنین این دستگاه همچنین قابلیت رأی سفید هم دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان میبد ۸۲ صندوق اخذ رای اقدام به رای گیری می نمایند که در شهر میبد ۵۴ صندوق به صورت مکانیزه کار رأی گیری انجام می شود.

رشیدی در مورد مزیت این طرح گفت: در این طرح دیگر نیاز به شمارش آرا نیست و بلا فاصله پس از پایان زمان رای گیری آمار بطور کامل شعب به دست آمده و به فرمانداری اعلام می شود. البته در صورتیکه شورای نظارت و داوطلبین اعتراضی داشته باشند قابلیت شمارش آرا نیز وجود دارد.

وی در ادامه تصریح داشت: در این طرح فقط کد ملی شخص برای استعلام اولیه دریافت شده تا مشخص شود که کد ملی معتبر و این کد ملی در محل های دیگر رای گیری استفاده نشده باشد و پس از آن تعرفه الکترونیکی صادر و فرد بصورت الکترونیکی به منتخبین خود رای می دهند.

رشیدی از مردم خواست که در هنگام حضور در شعب اخذ رای علاوه بر داشتن شناسنامه که ضروری هست کارت ملی یا کد ملی خود را به همراه داشته باشند و حتما کد داوطلبین منتخب خود را برای تسریع در عمل رای گیری  یادداشت نمایند و افراد مسن و کسانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند به همراه افرادی که مورد اعتماد آنها می باشند شرکت نمایند.

وی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در شهرمیبد به‌صورت نیمه مکانیزه برگزار خواهد شد و برای رای گیری تعرفه در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان میبد در پایان بیان کرد: این مانور آزمایشی رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات شورای شهر برای آشنایی مردم تا ۲۶ اردیبهشت در سطح شهر و محلات و مساجد مختلف و مصلی آیت الله اعرافی(ره) ادامه خواهد داشت.

DSC_0003 (Copy)-40.JPG DSC_0004 (Copy)-38.JPG DSC_0007 (Copy)-44.JPG DSC_0027 (Copy)-46.JPG DSC_0062 (Copy)-36.JPG