راضیه و فرشته، نابینایانی که با سواد شدند

راضیه و فرشته خانم دو خواهر افغانی حاصل ازدواج فامیلی اند، با خانواده ۸ نفره که درمهمانشهر زندگی می کنند و ۳ خواهر و یک برادرشان مادرزادی نابینا هستند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما در میبد؛ اما بعد از سالها حالا با فراگیری خط بریل مسیرزندگی شان عوض شده فرشته و راضیه که سنشان برای […]

راضیه و فرشته خانم دو خواهر افغانی حاصل ازدواج فامیلی اند، با خانواده ۸ نفره که درمهمانشهر زندگی می کنند و ۳ خواهر و یک برادرشان مادرزادی نابینا هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما در میبد؛ اما بعد از سالها حالا با فراگیری خط بریل مسیرزندگی شان عوض شده
فرشته و راضیه که سنشان برای تحصیل در مدارس ممکن نبود از طریق جامعه نابینایان حالا هم باسواد شدند و هم حافظ ۵ جزء قرآنند.
آنها می گویند حالا دیگر گوشه گیر و منزوی نیستند و هرروز ۲ساعت درکتابخانه مرکزی میبد به مطالعه انواع کتابها می پردازند.
رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان میبد گفت:جامعه نابینایان شهرستان میبد ۱۶۴ عضو دارد و کتابخانه مرکزی میبد که بزرگترین کتابخانه جنوب شرق کشور محسوب می شود بخشی از آن مختص نابینایان است .
حسین برزگر افزود: در بخش نابینایان این کتابخانه بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب بریل و ۷هزار کتاب صوتی وجود دارد که عزیزان کم بینا یا نابینا می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این دو خواهر که کاملا بی سواد بودند و به علت بالابودن سن شان همه درها برای تحصیل به روی آنها بسته بود؛ جامعه معلولین توانست با برگزاری دوره آموزشی، خط بریل و قرآن را به آنها آموزش دهد و آنها را باسواد کند.
برزگر خاطرنشان کرد: حالا این دو خواهر علاوه بر اینکه باسواد شدند ۵ جزء قران را هم حفظ هستند و اگر نابینا و یا کم بینایی در شهرستان وجود دارد ما می توانیم خط بریل و سواد را به آنها آموزش دهیم .