حجت الاسلام حسنی: ما نیاز به شورای شهر سیاسی در میبد نداریم، ما شورای کاری و متخصص در شهر می خواهیم

به خاطر تماس ها و درخواست هایی که از ما شده است، و بنا به نتیجه نظرسنجی هایی که انجام گرفته است، بنده از وزارت کشور از این تریبون نماز جمعه به جد درخواست می کنم مناظره بین کاندیداها به صورت زنده پخش شود.

حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت شهرستان میبد در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مناسبت هایی که در این هفته وجود دارد، به موضوع اعتکاف انجام شده در هفته گذشته پرداخت و گفت: من به سهم خود تشکر می کنم از برنامه ی اعتکافی که در این شهرستان انجام شد. بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کرده که بیشترشان نوجوان و جوان بودند، خدا از همه قبول فرماید و برای همه کسانی که زمینه ساز این مراسم ها بودند تقدیر و تشکر می کنم.
به گزارش میبدما؛ ایشان با تبریک روز دوم اردیبهشت و فرمان امام خمینی برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه از بدو تشکیل تاکنون در پاسداری و حفظ نظام و ارزش های اللهی و حتی در مسائل سازندگی گام های بلند و قوی برداشته است.
وی با اشاره به مناسبت های دیگری چون روز اعلام انقلاب فرهنگی، سالروز شهادت امام کاظم(ع) و سالروز شهادت پدر بزرگوار امام علی(ع)، حضرت ابوطالب، روز مبعث رسول اکرم(ص) و سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، نکاتی در مورد این مناسبتها بیان کردند.
در ادامه حجت الاسلام حسنی با اشاره به حادثه تروریستی سوریه و شهادت زنان و کودکان فوعه و کفریا که بعد از دو سال محاصره، در راه آزادی بودند، و محکوم کردن آن گفت: ما هم نمونه همین تروریست ها را سال ۶۰ و ۶۱ در این کشور تجربه کردیم. منافقینی که برخی برای آنها روضه خوان شدند و اعدام آنها را در سال ۶۷ محکوم می کنند، همین کاری که داعش امروز بر سر ملت عراق و سوریه می آورد، روزگاری بر سر مردم ما در همین کشور آمد. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم. امروز باید قدر این امنیت را بدانیم و قدردان شهدا باشیم.
وی در ادامه و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: اولین نکته مهمی که رهبری اشاره و قبلا نیز بارها تکرار کردند مشکل اقتصادی مردم است. امروز مسئله اقتصاد، به عنوان اولویت اول کشور است. لذا ایشان سال را به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گذاری کردند. باید همه دست به دست هم بدهند و مشکلات بیکاری، تعطیلی واحد ها و … را حل کنند.
ایشان افزود: انتخابات آبروی کشور و نظام است. شرکت در انتخابات تکلیف است، هم رهبری و هم مراجع دیگر به این موضوع تاکید کرده اند، در ضمن حق هم هست و مردم باید از این حق خود استفاده کنند.
حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه، کسانی که در ثبت نام ریاست جمهوری شرکت کردند و رد صلاحیت شده اند باید آرامش را رعایت و به قانون تمکین کنند، افزود: مردم باید با حضور حداکثری و هوشیارانه با ملاک هایی که رهبری اعلام کردند، بین افراد صالح، فرد اصلح را انتخاب کنید، تا مشکلات را حل کند.
وی گفت: به خاطر تماس ها و درخواست هایی که از ما شده است، و بنا به نتیجه نظرسنجی هایی که انجام گرفته است، بنده از وزارت کشور از این تریبون نماز جمعه به جد درخواست می کنم مناظره بین کاندیداها به صورت زنده پخش شود.(تکبیر مردم)
وی ادامه داد: مردم با دیدن مناظره های زنده، حرف ها را می شنود و سبک سنگین می کنند و راحت تر به انتخاب اصلح می رسند.
حجت الاسلام حسنی ادامه داد: موضوع دوم، انتخابات شورا ها هست، تذکر اول به مردم، این است که از حق رای خود به ۷ نفر استفاده کنند. اگر هم به هم محله خود رای می دهند، به افراد صالح محلات دیگر هم که به درد شورا می خورند، رای بدهند.
وی گفت: ما نیاز به شورای سیاسی در شهر نداریم، ما شورای کاری در شهر می خواهیم. افرادی که بتوانند گرهی از کار مردم باز کنند. مردم عزیز، آدم هایی که انقلابی و مومن و از لحاظ مدرک و تحصیلات به درد این کار بخورند انتخاب کنید. به خاطر حجم زیاد ثبت نام ها نیز، آنهایی که ثبت نام کرده اند و می بینند نمی توانند کاری برای مردم بکنند، برای خدا کناره گیری کنند تا انتخاب مردم راحت تر صورت بگیرد.