اولین باغ «گل محمدی» در شهرستان میبد به بار نشست

با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی میبد برای نخستین بار گل محمدی از این باغ برداشت شد. به گزارش میبد خبر، برداشت گل از اولین باغستان گل محمدی در شهرستان میبد با حضور فرماندار،مدیریت جهادکشاورزی و مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد. پور کوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد بیان داشت: این باغستان از […]

با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی میبد برای نخستین بار گل محمدی از این باغ برداشت شد.

به گزارش میبد خبر، برداشت گل از اولین باغستان گل محمدی در شهرستان میبد با حضور فرماندار،مدیریت جهادکشاورزی و مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.

پور کوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد بیان داشت: این باغستان از سال ۱۳۹۵ به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع  وبا کاشت ۸۰۰ اصله نهال گل محمدی با همکاری مدیریت شهرک در شهرک صنعتی جهان آباد میبد احداث شده است. این گلها از نژاد معطر و پر گل می باشد.

وی افزود: با توجه به سازگاری گل محمدی با اقلیم منطقه و کم آبخواه بودن و مقاومت نسبت به شرایط آب و خاک شهرستان می تواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب جهت الگوی کشت و جایگزینی با کشت های پر آب خواه منطقه باشد. رشد سریع و باروری در سال اول و مقاومت نسبت به بیماری ها از جمله مزایای دیگر این کشت محسوب می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود از سال سوم به بعد از ۴۰۰۰ متر مربع ۳۵۰ کیلو گل محمدی برداشت شود که از این مقدار می توان ۳۵۰ لیتر گلاب تولید کرد ضمن اینکه می توان از غنچه گل محمدی به عنوان دم نوش استفاده کرد.

پورکوثری در پایان گفت: جهاد کشاورزی شهرستان میبد در نظر دارد ترویج و کشت این محصول را در برنامه سال جاری قرار داده همچنین با آموزش زنان خانه دار جهت تولید گلاب و عرقیجات گیاهی خانگی نسبت به ایجاد کارگاههای عرق گیری، روغن گیری و گلاب گیری زمینه اشتغال افراد جویای کار را فراهم نماید.

DSC_0001 (Copy)-29.JPG