سفر تبلیغاتی دکتر روحانی به یزد با دستان خالی

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و روزهای پایانی دولت یازدهم طبق اعلام استانداری یزد، حسن روحانی اواخر هفته به یزد سفر خواهد کرد. به گزارش عصر فرهنگ؛ شایسته است قبل از سفر از دوم وی به یزد وعده ها و سورپرایزی که در سفر قبلی برای مردم یزد داشته را یادآوری و […]

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و روزهای پایانی دولت یازدهم طبق اعلام استانداری یزد، حسن روحانی اواخر هفته به یزد سفر خواهد کرد.

به گزارش عصر فرهنگ؛ شایسته است قبل از سفر از دوم وی به یزد وعده ها و سورپرایزی که در سفر قبلی برای مردم یزد داشته را یادآوری و جویای احوال آن ها شویم.

در سفر قبلی روحانی که کاملا سفری سیاسی و در راستای جوسازی‌های حزبی و گروهی بود میرمحمدی استاندار یزد با خاص خواندن این سفر از یک سورپرایز ویژه روحانی برای مردم یزد خبر داده بود.

سورپرایز روحانی طرحی بود که بیش از دو دهه ذهن مردم و همچنین دولت های مختلف را به خود مشغول کرده بود و درصد قابل ملاحظه ای از کار آن نیز اجرا شده بود.  روحانی در این سفر به مردم یزد وعده داد؛ طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی در دستور کار دولت است و اولین استانی که آب خلیج فارس وارد آن می شود یزد خواهد بود!!

بهره‌مندی یزدی‌ها از آب خلیج فارس پیش از استان‌های دیگر نه تنها یک شوخی بچه‌گانه‌ای بود و خیلی زود از سوی بسیاری از کارشناسان و حتی خود دولتی ها غیر عاقلانه دانسته شد و عملی شدن این سورپرایز با واکنش‌های منفی بسیاری از افراد مواجه شد. عملی نشدن وعده انتقال آب به یزد در حالی است که روحانی حتی نتوانست خط دوم انتقال آب از کوهرنگ به یزد را عملی کند.

همچنین روحانی در سفر قبلی خود وعده  اختصاص ۹۷۰ میلیارد تومان برای اجرای ۴۴ طرح چون کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق، کارخانه آگلومراسیون بافق، خط آهن و ایستگاه کارخانه گندله سازی، یک واحد گازی نیروگاه تابان، پست برق ۴۰۰٫۲۳۰ اشکذر، ۴۸۰ واحد مسکونی شهرک جوانان یزد، پروژه‌های ریلی و ابنیه و ایستگاه‌های اردکان و میبد و … را داده بود که اکنون در آستانه سفر دوباره وی به یزد این سوال مطرح می‌شود که سرنوشت این وعده‌ها که قرار بود همگی در سال ۹۵ و ۹۶ عملی شود چه شده است؟ البته مسئولین استان هنوز در تعداد این پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن با هم اختلاف نظر دارند و آمارهایی کاملا در تناقض با هم بیان می‌کنند که احتمال صرف وعده بودن آن‌ها را تقویت می‌کند.

در بیان دستاورده‌های سفر پرخیر و برکت قبلی روحانی به یزد همین بس که مجتمع فولاد بافق به عنوان طرحی که در سفر پر هزینه و چند ساعته روحانی به یزد افتتاح شد بعد از گذشت سه ماه در شرایط پسابرجام تعطیل شد تا یک کارخانه دیگر هم به لیست بلند بالای کارخانجاتی که کلید روحانی بر در آن ها قفل زد اضافه شود. بد نیست روحانی در سفر تبلیغاتی خود بازدیدی از این کارخانه تعطیل شده داشته باشد!!

امروز نه فقط مسئولان بلکه همه مردم نیز می دانند که روحانی در سفر قبلی خود به جای ارائه کارنامه به وعده دادن اکتفا کرده و صرفاً با شانتاژ خبری و تاکتیک‌های تبلیغاتی کلاه گشادی بر سر مردم یزد رفت.

در این روز‌ها که روحانی دچار آلزایمر مصلحتی شده است بعید نیست وعده انتقال آب خلیج فارس و بهره‌مندی مردم یزد پیش از استان های دیگر از آن را نیز به فراموشی سپرده باشد!!

در سفر قبلی مشکلات اساسی استان مانند تعطیلی گسترده کارخانجات، بیکاری، مشکلات محیط زیستی و …. که همچنان گریبانگیر استان است  نادیده گرفته شده بود چرا که روحانی در سفر قبلی خود فقط به دنبال اهداف و اغراض سیاسی و جناحی خود بود و در این سفر که هدفی جز جلب آراء مردم ندارد و تبلیغاتی بودن آن بر هیچ کسی پوشیده نیست باید دید روحانی در قبال وعده های قبلی خود چه واکنشی نشان خواهد داشت و بدون داشتن عملکرد و دستان خالی دوباره چه وعده و شعاری به مردم یزد خواهد داد.