هدایت ها و راهبردهای رهبری نصب العین ملت در انتخابات باشد / همه تلاش ها باید برای باز کردن گره از کار مردم باشد

حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه پایبندی بیشتر به اسلام عزیز باید مهمترین ملاک انتخاب ما باشد تصریح کردند : انقلاب اسلامی هم که نجات بخش کشور ما بوده ، باید دومین نشان دهنده انتخاب خوب ملت باشد .

خطیب جمعه میبد با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات گفتند : نگاه بر هدایت ها و راهبردهای رهبری باید نصب العین قرار بگیرد.
به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات پیش رو ، اسلام و انقلاب ، نگاه رهبری و مصالح مردم را چهار قاعده مهم در انتخابات بیان کردند و گفتند : اگر ملت ما در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به این چهار قاعده توجه کنند انتخابات خوبی خواهیم داشت .
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه پایبندی بیشتر به اسلام عزیز باید مهمترین ملاک انتخاب ما باشد تصریح کردند : انقلاب اسلامی هم که نجات بخش کشور ما بوده ، باید دومین نشان دهنده انتخاب خوب ملت باشد .
خطیب جمعه میبد با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات گفتند : نگاه بر هدایت ها و راهبردهای رهبری باید نصب العین قرار بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مسائل و مشکلات و تنگناها در شوراها خاطرنشان کردند : همه تلاش ها باید برای باز کردن گره از کار مردم باشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در انتخابات شوراها ، رای دادن به هم محلی عیبی ندارد تصریح کردند : اما با در نظر گرفتن چهار قاعده فوق باید آدم های با تجربه ، با سابقه و لایق را انتخاب کرد که بتواند با خط مشی درست ، راه را برای انتخاب شهردار قوی ، افزایش درآمدها و با چانه زنی با مسئولین استان و کشور کارهای بزرگتری را انجام دهد.
خطیب جمعه میبد یادآور شدند : این شعارهای همیشگی و حضور درصحنه مردم سالاری دینی و انتخابات ، نمادهای قدرت ملت است که باید ارتقاء پیدا کند.
ایشان با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری هم همین طور است افزودند : این کشور هزار مساله دارد که باید حل شود .
امام جمعه میبد خاطرنشان کردند : البته هر انتخاباتی حواشی دارد و آدم های که پیمانشکنی می کنند و پایبندی به ارزشها و انقلاب را کم می شمارند ، مردم باید در انتخاب بیشتر دقت و بهترین ها را انتخاب کنند.
* اقتدار یک ملت به دو قدرت نرم و سخت بستگی دارد
آیت الله اعرافی با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی به همه نیروهای سپاه ، نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی گفتند: اقتدار یک ملت به دو قدرت نرم و سخت بستگی دارد .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، ایمان قوی و اعتقاد محکم ، اخلاق خوب و بصیرت درست در مسائل اجتماعی و سیاسی را قدرت نرم هر جامعه عنوان کردند و افزودند : جامعه ما اگر صاحب اخلاق و فضیلت ها باشد و اگر مسئولان ما پایببندی به ارزشهای الهی داشته باشن ، این قدرت نرم تامین میشود.
امام جمعه میبد ، رکن دوم قدرت کشور را قدرت سخت خواندند و افزودند : قدرت سخت یعنی ارتش قوی ، سپاه استوار ، تسلیحات پیشرفته و موشک هایی که بتواند دشمن را هدف قرار دهد.
ایشان با تاکید بر اینکه ممکن است کسانی از روی غرض ، هر دو این نگاه را اشتباه دانستند ، گفتند : هم قدرت ایمانی ، فکری ، علمی و فناوری و دانشی که قدرت نرم است و هم قدرت تکنولوژی دفاعی ، از موشک و تسلیحات مهم است و نباید یکی را نسبت به دیگری کم شمرد.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه امروز در این منطقه ای که از سر و روی آن بحران و امواج دشمنی می بارد ، اگر موشک ها ، مشت های گره کرده و تانک ها و تسلیحات پیشرفته ما نباشد ، حتما دشمن به چشم طمع به ما نگاه خواهد کرد ، خاطرنشان کردند : امریکایی ها که هیمنه دروغین برای خودشان بافتند ، قدرتشان به علم و تسلیحات پیشرفته آنها بر می گردد که راحت عراق و افغانستان را اشغال و صدها جنگ برپا می کند و همین روزها بر خلاف قوانین بین المللی به سوریه حمله می کنند.
آیت الله اعرافی افزودند : اگر در قدرت نرم و سخت قوی و در برابر دشمنان شجاع و مقاوم و شیر نباشیم این گرگ ها ما را خواهند خورد .
اشکالات دادگستری و امور قضایی:
* نوبت قریب یکسال رسیدگی به پرونده زیبنده دادگستری ما نیست
امام جمعه میبد با قدردانی از زحمات و تلاش های مسئولین امور قضایی و دادگستری و امنیتی شهرستان میبد گفتند : کارهای خوبی در شهرستان میبد از سوی مسئولین دادگستری و قضایی و امنیتی انجام شده است اما چند اشکال وجود دارد که به اینها ب رنمی گردد و در استان و کشور باید بیشتر به آن توجه کنند.
آیت الله اعرافی اظهار داشتند:
۱-  اشکال اول نوبت رسیدگی به پرونده های کیفری و قضایی است ؛ بر اساس اطلاعات رسیده ، رسیدگی به یک پرونده گاهی نزدیک به یکسال طول می کشد که زجرآور و مایه خسارت است .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این نوبت طولانی قریب یکسال زیبنده دادگستری ما نیست و علت هم کمبود امکانات و قضات است در حالی که درآمدهای دادگستری هم خوب است و این مشکل در بخش های دوردست ما همچون ندوشن هم زیاد است ، افزودند : انتظار می رود دادگستری استان نگاه ویژه ای به این مساله داشته و این مشکل را رفع کند.
۲-  ایشان با تاکید بر توجه ویژه به دعاوی قشرهای متوسط و ضعیف تصریح کرد : از دستگاه قضا انتظار می رود عادلانه ، سریع ، دقیق و مهربانانه با مردم تعامل کنند و راه را برای حل مشکلات قشر ضعیف و متوسط هموار سازند.
۳-  مدیر حوزه های علمیه کشور محور سوم را آسیب های اجتماعی و طلاق عنوان کردند و با بیان اینکه از هر چهار ازدواج یک طلاق در برخی از نقاط کشور را فاجعه خواندند و افزودند : طلاق استثنایی است که گاهی ناچارند و اسلام هم آن را کلا طرد نکرده است اما باید این آسیب اجتماعی به حداقل برسد.
ایشان طلاق را فروپاشی ارکان خانواده و تباه شدن آینده تربیتی و اخلاقی بچه دانستند و اظهار داشتند : علت اصلی این آسیب اجتماعی هم به سبک های غلط غربی و توقعات بیجا و عدم رعایت نکات اسلامی در خانواده ها بر می گردد.
* افزایش طلاق زنگ خطری برای استان و میبد
حضرت آیت الله اعرافی ، افزایش طلاق در کشور را زنگ خطری برای استان یزد و شهرستان میبد خواندند و با تاکید بر صیانت از خانواده گفتند : آینده بچه و خانواده ما به این است که خانه ها امن ، آباد ، سالم و اخلاقی باشد و تحت تاثیر فسادهای پخش شده در فضاهای ظاهری و مجازی قرار نگیرد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در سال ۹۳ در شهرستان میبد  ۲۰ طلاق انجام شد که این آمار در سال ۹۴ با رشد صد و چهل درصد به ۴۸ طلاق رسید اظهار داشتند : در سال ۹۵ هم از ۶۸۰ ازدواج ۸۰ مورد آن به طلاق انجامید که بیشتر این طلاق ها را غیربومی ها شامل می شوند.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند : بحث های مشاوره ای دادگستری و بهزیستی که در میبد راه افتاده اند و ملاحظات دینی و اخلاقی که از سوی دفتر و حوزه انجام می گیرد امیدواریم : خانه ها قرص و تربیت ها ایمانی و اسلامی شود و اختلافات عادی که با صبوری به خوشی و سعادت می تواند منجر شود به طلاق نیانجامد و مسئولین درپی گیری این مسائل جدی باشند.
* روحانیت اعتکاف را عمق و پیام های آن را منعکس کنند
آیت الله اعرافی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه و معنوی اعتکاف هم گفتند : خدا را شاکریم که به ملت و جوانان رشید ما این توفیق را داد که این سنت خوب و آسمانی را احیا کنند.
امام جمعه میبد با بیان اینکه قریب یک میلیون نفر از جامعه ما که بخش زیادی از آنها جوانان و پسران دانش آموز و دانشجو هستند در مراسم اعتکاف در قریب ۵ هزار مسجد در سراسر کشور شرکت کرده اند افزودند : اعتکاف از سنت های بزرگی بود که پیامبر ما را به آن دعوت کرد.
خطیب جمعه میبد با تشکر از همه کسانی که به شکل مردمی و خودجوش یا از طریق مسئولین کمک شدند تا این مراسم را باشکوه برگزار شود گفتند : در شهر میبد هم قریب ۳ هزار و ۷۵ نفر از خواهران و برادران در بیش از ۲۷ مسجد و پایگاه اعتکاف حضور یافتند که این آمار نسبت به سطح استان در جایگاه اول قرار دارد که این نشان دهنده شوق معنوی است که در جامعه ماست.
ایشان با قدردانی از روحانیون ، مداحان ، هیات امنا ، دستگاههای تبلیغاتی ، مساجد و معتکفین تصریح کرد : همه مسئولین و روحانیون باید اعتکاف را عمق ببخشند و پیام این دوره را در همه زندگی فردی ، اجتماعی و خانوادگی منعکس کنند.