«خودروهای بی کیفیت داخلی» عامل ۱۶ درصد از تصادفات

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد اظهار داشت: استفاده از «خودروهای بی کیفیت داخلی» جان تعداد زیادی از هموطنان را در معرض تهدید قرار داده است. به گزارش میبد خبر، محسن فلاح دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد بیان داشت: تصادفات یکی از بزرگترین مشکلات سلامت عمومی در جهان است زیرا قربانیان حوادث ترافیکی بیشتر جوانان هستند […]

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد اظهار داشت: استفاده از «خودروهای بی کیفیت داخلی» جان تعداد زیادی از هموطنان را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش میبد خبر، محسن فلاح دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد بیان داشت: تصادفات یکی از بزرگترین مشکلات سلامت عمومی در جهان است زیرا قربانیان حوادث ترافیکی بیشتر جوانان هستند که قبل از تصادف دارای سلامتی کامل بوده اند و این موضوع در جامعه ما روندی صعودی داشته است.

وی افزود: افزایش تعداد تصادفات جاده ای در کشور باعث ایجاد خسارتهای جانی، مالی، روانی و اجتماعی که در مواردی غیرقابل جبران می باشد، می شود ضرورت دارد به منظور جلوگیری از از خسارتها در تصادفات رانندگی راه کارهای مؤثری به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به نقش عوامل گوناگون در حوادث ترافیکی بیان داشت: در تصادفات عوامل گوناگونی مانند انسان، محیط، جاده و وسیله نقلیه دخالت دارند که در این بین عوامل انسانی با ۵۰ درصد، جاده های غیر استاندارد ۳۴ درصد و بی کیفیت بودن خودروهای داخلی ۱۶ درصد نقش دارند.

فلاح تصریح نمود: با توجه به اینکه نقش خودرو بی کیفیت در تصادفات ۱۶ درصد بوده و ۹۰ درصد این خودروها تولید داخل می باشند عدم ایمنی این خودروها سالانه جان تعداد زیادی از هموطنان را در معرض تهدید قرار داده است.

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد در پایان  اظهار داشت: ناگفته نماند که غیر استاندارد بودن جاده ها یکی از عوامل مهم در تصادفات جاده ای است اما نمی توان غیر استاندارد بودن خودروهای ایرانی را انکار کرد که با کوچکترین ضربه، همانند کاغذ مچاله می شوند و تصادفاتی که می تواند فقط منجر به جراحت شود را تبدیل به کشتار خونین جاده ای می کند و خانواده های بسیاری را تا سالیان سال داغدار می کند.