علت اصرار شهرداری میبد بر شلوغتر کردن محدوده پرتراکم پارک فلسطین چیست؟!

سوای از مباحث حاشیه ای نحوه واگذاری این مکان به شخصی برای نصب شهربازی بادی و میزان در آمد زایی آن برای یک شخص، که درجای خود محفوظ است، سوال این است که …

پارک فلسطین میبد قدیمی‌ترین بوستان میبد است که در مرکز شهر میبد واقع شده و این مرکزیت موجب شلوغی بیش از اندازه اطراف آن شده است؛ به خصوص آن‌که انشعاب برخی از خیابان های مهم و پرتردد میبد نیز از آنجا آغاز می شود.
به گزارش میبدما؛ به خاطر وسعت کم این بوستان و وجود چندین مکان آموزشی پر جمعیت در اطراف آن، مانند دانشکده فنی دختران و حوزه علمیه برادران و همین طور مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شلوغی، مستمر و سرسام‌آور به نظر می‌آید.
این روزها و در انتهای عمر شورای شهر کنونی، نه تنها این مشکل حل نشده است بلکه معضلی بر معضلات قبلی آن نیز افزوده شده است و آن اینکه احداث شهربازی بادی در قسمتی از آن نیز مزید بر علت شده و شلوغی این مکان از شهر را بیش از پیش نموده است.
سوای از مباحث حاشیه ای نحوه واگذاری این مکان به شخصی برای نصب شهربازی بادی و میزان در آمد زایی آن برای یک شخص، که درجای خود محفوظ است، سوال این است که منافع شخصی افراد چقدر اهمیت دارد که به خاطر آن، معضلی بر معضلات دیگر در حوزه ترافیک شهری افزوده شود؟
احداث وسایل بازی و نشاط برای کودکان اقدامی بسیار خوب و ضروری است اما سوال اینجاست که چرا در جانمایی چنین مکانی تا این حد کج سلیقگی به خرج داده شده است.

علاوه بر ایجاد تراکم و شلوغی بیشتر در شلوغترین نقطه شهرستان میبد، مسئله مهم دیگر، حرکت وسائل نقلیه با دنده سنگین حول محور پارک و ایجاد آلودگی هوا و صوت بیشتر نسبت به دیگر نقاط شهر می باشد، به خصوص اینکه تحرک بدنی کودکان در بازی، نیازشان به اکسیژن را چند برابر می‌نماید و تنفس آنان در این منطقه آلوده احتمال ایجاد بیماریهای مختلف در آنان را افزایش میدهد.

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF