نگرانی اندیشکده آمریکایی از حذف «دیدگاه روحانی»

اندیشکده «آمریکن اینتر پرایز» در تحلیلی پیرامون انتخاب مجدد «حسن روحانی» رییس جمهور ایران برای دوره دوم انتخابات که قرار است اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شود، مدعی وجود رویکرد تخریبی علیه حسن روحانی شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، این اندیشکده می‌نویسد: آمریکا باید نسبت به جایگزین شدن یک رییس جمهور «تندرو» که نسخه […]

اندیشکده «آمریکن اینتر پرایز» در تحلیلی پیرامون انتخاب مجدد «حسن روحانی» رییس جمهور ایران برای دوره دوم انتخابات که قرار است اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شود، مدعی وجود رویکرد تخریبی علیه حسن روحانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، این اندیشکده می‌نویسد: آمریکا باید نسبت به جایگزین شدن یک رییس جمهور «تندرو» که نسخه تعامل اقتصادی، دیپلماتیک روحانی با غرب را تغییر می‌دهد، هوشیار باشد. (رسانه‌های غربی عموما به‌جای استفاده از عبارت اصول‌گرا، از لفظ تندرو استفاده می‌کنند.)

این اندیشکده چشم انداز موفقیت حسن روحانی  در انتخابات را بسته به موفقیت‌های اقتصادی او برشمرد و نوشت: این همان جایی است که منتقدان روحانی از جهات مختلف در حال حمله به وی هستند.

امریکن اینتر پرایز نوشت: مردم ایران به طور محتمل اهمیت بیشتری  به «دستاوردهای اقتصادی توافق هسته‌ای» که روحانی در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود، می‌دهند. ۷۵درصد ایرانی‌ها در جریان یک نظرسنجی گفتند که توافق هسته‌ای تغییری در اوضاع زندگیشان نداده است.

این اندیشکده با تاکید بر عدم اتحاد تاریخی اصولگرایان با هم که به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳  چهار چهره برجسته آن‌ها با تقسیم آرا رقابت را به روحانی واگذار کردند و برخی نظرسنجی‌ها نسبت به اقبال بالای روحانی، نوشت: در مجموع یک رییس جمهور «تندرو» احتمالا نه تنها در لفظ و در عرصه دیپلماسی رویکرد تهاجمی‌تری علیه آمریکا و متحدانش نسبت به حسن روحانی اتخاذ می‌کند بلکه طرفدار سیاست اقتصادی بیشتر انزواگرایانه (متکی بر خود تا کشورهای دیگر) خواهد بود.