بخشی از یک مدرسه در میبد برای توالت ایستاده توریست‌ها در نظر گرفته شد!/ تصاویر

این اقدام بی‌سابقه در میبد در حالی است که ایستاده ادرار کردن، روش تخلی طبیعی برخی جانداران چارپا محسوب می‌شود و مطابق با نظر مراجع تقلید، امری مکروه به حساب می‌آید

همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و سرازیر شدن گردشگران به شهرستان میبد، از یکی دیگر از دستاوردهای متولیان امر گردشگری رونمایی و تعدادی دستشویی برای توریستها ساخته شد.

به گزارش “میبدما”، نکته بسیار اسفناک این پروژه که بخشی از هزینه‌های آن توسط یکی از سرمایه‌داران ذی‌نفوذ تامین شده، احداث توالتهای ایستاده در آن است.

photo_2017-03-26_09-52-32

این اقدام بی‌سابقه در میبد در حالی است که ایستاده ادرار کردن، روش تخلی طبیعی برخی جانداران چارپا محسوب می‌شود و مطابق با نظر مراجع تقلید، امری مکروه به حساب می‌آید و به لحاظ پزشکی نیز به خاطر احتمال تولید سنگ مثانه و عدم دفع کامل ادرار از این کار نهی شده است.

به لحاظ عرفی و اخلاقی نیز خانواده‌های ایرانی این عمل را به شدت قبیح می‌دانند و از همان کودکی، قبح ادرار ایستاده را به فرزندان خود آموزش می‌دهند اما ظاهرا متولیان امر متوجه چنین مسائلی نیستند و یا برایشان چنین هنجارهایی اصلا اهمیتی ندارد!

اما نکته جالبتر آنکه بخشی از زمین یکی از مدارس شهرستان که ماموریت آموزش و پرورش فرزندان مردم را برعهده دارد، برای این اقدام فاخر! میراث فرهنگی درنظر گرفته شده و از این حیث باز هم پای مدیریت جنجالی و پرحاشیه آموزش و پرورش میبد در میان است.

اساسا معلوم نیست، چرا باید بخشی از مساحت یک مدرسه دولتی که متعلق به دانش آموزان این منطقه است از این مجموعه منتزع گردد و در آن امکاناتی جهت ادرار ایستاده چند توریست درنظر گرفته شود! و این کار چه نسبتی با ماموریت پرورشی آموزش و پرورش میبد و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی دارد؟!

IMG_2699 copy IMG_2700 copy IMG_2704 copy IMG_2705 copy