مصاحبه اختصاصی با نخبه بسیجی پایگاه بسیج علمی قمربنی هاشم(ع)شهرستان میبد

ساخت این دستگاه ها صرفا مونتاژ یا کپی برداری از نمونه های خارجی نیست و برخلاف انواع آماده آن (که در ظرفیت های اسمی مشخصی ساخته می شود) هم نیست.

امسال نیز مانند سال های گذشته، رهبری معظم انقلاب با اشراف کامل بر مسائل جاری در کشور، منطقه و جهان، نقشه راه مردم و مسئولین کشور را بر مبنای “اقتصاد مقاومتی”، و زیر مجموعه های مهم “تولید و اشتغال” نامگذاری کردند. اما آنچه در این سال ها بیشتر از همه به چشم آمده است، کوتاهی هایی بوده است که این نامگذاری ها را فقط در بنرها و پوستر ها و در کلام و شعارهای مسئولین بیشتر به نظاره نشسته ایم تا اینکه به عمل برسد و واقعا گرهی از کار بسته اقتصاد ما باز کند.

اما در مقابل این انفعال، کسانی هستند که با باور قدرت خویش و با لبیک به فرمان رهبری معظم، دست به تغییر معادلات زده اند و با اندک داشته های خود، فتح قله های بزرگ را هدف خویش کرده اند. جوانانی ساعی، کوشا، با استعداد، متخصص و متعهد که با قوه جهادی خود، “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” را در فضای واقعی جامعه به منصه ظهور رسانده اند.

خبرنگار میبدما در این رابطه مصاحبه ای با یکی از این جوانان کارآفرین و ارزشی ترتیب داده است، تا توجه مسئولین امر در سالی که از جانب رهبری گرانقدر به نام “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” نامگذاری شده، بیش از پیش جلب گردد تا مبادا اولین اولویت کنونی کشور نادیده انگاشته شود.

photo_2017-03-25_07-13-15

خودتون رو معرفی کنید؟
اینجانب محمدعلی طالبی متولد ۱۳۷۰ هستم و در سال ۱۳۹۲ مدرک لیسانس تاسیسات برودتی و تهویه مطبوع را از دانشگاه آزاد اشکذر گرفتم و شروع به کار کردم. در سال ۱۳۹۲ با حمایت های مجموعه بسیج و به خصوص مجموعه پایگاه علمی بسیج قمر بنی هاشم(ع) اقدام به ثبت شرکت تعاونی طراوت گستر میبد نمودم.

فعالیت شرکت شما؟
طراحی و ساخت دستگاه های برودتی و تهویه

توضیحی درباره نوع دستگاه ها و نوع مصرف آن بدهید؟
ساخت این دستگاه ها صرفا مونتاژ یا کپی برداری از نمونه های خارجی نیست و برخلاف انواع آماده آن (که در ظرفیت های اسمی مشخصی ساخته می شود) هم نیست. اصول کار ما طراحی این دستگاه ها طبق نوع و مقدار ظرفیت مورد نظر مصرف کننده بوده، که برای این کار به یک طراحی و محاسبه کامل نیاز است.

photo_2017-03-25_07-13-31

مزیت کار در طراحی و ساخت این نوع دستگاهها چیست؟
دستگاه چیلر عمدتاً از کشور هایی نظیر چین، مالزی، ژاپن و … وارد کشور می شود و نوع دیگر آن مونتاژ داخل کشور است که کلیه وسایل و تجهیزات مصرفی از خارج وارد شده و طبق نمونه های خارجی آن مونتاژ می شود، ما بر خلاف این موارد دستگاه را طبق محاسبه و نیازی که مصرف کننده دارد، می سازیم و در ضمن سعی ما بر استفاده تجهیزات تولیدی داخل در ساخت این نوع دستگاه ها است.
مطلب دیگر اینکه ساخت این دستگاه ها برمبنای ظرفیت واقعی است (بر خلاف اکثر نمونه های خارجی که ظرفیت آن کاذب می باشد) یعنی مثلا چیلر با ظرفیت ۲۰ تن خریداری می شود وقتی دستگاه راه اندازی می شود ظرفیت واقعی۱۷ تن را به مصرف کننده می دهد که باعت پیش آمدن مشکل برای مصرف کننده می شود، ما در این زمینه هم موفق به طراحی دستگاه هایی به اندازی واقعی شده ایم.

هم اکنون مشغول چه طرحی هستید؟
طراحی و ساخت تجهیزاتی که روی دستگاه های نظیر خنک کن کاشی نصب می شود که عمده مصرف این دستگاه در کارخانجات صنعتی نظیر کارخانجات کاشی هست.

photo_2017-03-25_07-13-35 photo_2017-03-25_07-13-26

از روی مدل های موجود در کارخانه ها می سازید؟
می توان گفت در این زمینه نمونه داخلی نداریم و مورد مصرف، تمامی کارخانجات کاشی است که در حال حاضر با استفاده از تعداد زیادی فن و کولر آبی کاشی را خنک می کنند که نتیجه ی رضایت بخشی ندارد.

در مجموعه شما چند نفر اشتغال دارند؟
به جز خود من چهار جوان دیگر مستقیما به اشتغال مشغول هستند(یک نفر لیسانس تاسیسات، دونفر فوق دیپلم تاسیسات و یک نفر هم دیپلمه).نکته مهم در این است که تمامی جوانان شاغل در این موسسه متخصص و پرانگیزه هستند.

photo_2017-03-25_07-13-22

و حرف پایانی؟
جوانان تحصیلکرده و انقلابی در کشور ما زیاد هستند که می طلبد مسئولین با زمینه سازی مناسب و توجه و حمایت های همه جانبه این جوانان را در مسیر تولید و پیشرفت کشور یاری کنند. مجموعه ما نیز نشان داده که با پشتکار و تخصص و توکل می تواند در زمینه فعالیتی خود در سطح ملی و حتی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که امید است با حمایت مسئولین این امر تحقق پیدا کند. در پایان از شما به خاطر این مصاحبه ای که ترتیب دادید تشکر میکنم و امید است با رهبری های فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای”مدظله العالی”سالی پر رونق و با تولید و اشتغال بالا داشته باشیم.