مردم در انتخابات آینده پاسخ کسانی‌که به رهبر انقلاب طعنه می‌زنند را خواهند داد

وی گفت: مسئولان نباید وقتی به مقامی رسیدند، حقوق های نجومی را برای خودشان تصویب کنند و به بیت المال دستبرد بزنند و بعد از گذشتن این همه مدت هنوز ما ندیدیم برخورد قاطعی با این پدیده زشت صورت گرفته باشد.

نمازجمعه میبد به امامت امام جمعه موقت میبد اقامه شد.

به گزارش “میبدما”، حجت الاسلام و المسلمین حسنی در بخشی از خطبه دوم نمازجمعه این هفته میبد ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به مهمانان نوروزی، خاطرنشان ساخت: به کسانی که دست اندرکار هستند تذکر می‌دهم که نباید در شهری که ۵۰۰ شهید تقدیم کرده است، آن هم شهری که اخیرا یادواره شهدا در آن برگزار شده است و اخیراً شهید گمنام به این خوبی تشییع کرده است خدای ناکرده به بهانه اینکه گردشگر، مهمان ما هست هنجارشکنی شود و ارزشهای الهی تضعیف شود.

وی افزود: دین خدا در همه جاست در همه حال است عید و غیر عید ندارد باید مواظب بود و در اینطور مواقع اگر جایی لازم بود با زبان خوش باید تذکر داد که حرمت دین و ارزش ها و فرهنگ این شهر را انشاء الله همه عزیزانی که وارد این شهر می‌شوند رعایت کنند چراکه مردم میبد از دیرباز مردمی مومن، متدین و پایبند به ارزشهای الهی هستند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به ابعاد ملی و بین المللی سال ۱۳۹۵ گفت: از نظر بین المللی به حمدالله این سال، سال پیروزی مقاومت بود و جبهه مقاومت هم توانست حلب را آزاد کنند هم فلوجه در عراق را آزاد کنند و ان شاء الله در طی روزهای آینده موصل عراق هم آزاد خواهد شد. این یک بعد مهمی برای هسته مقاومت در جامعه بین المللی بود.

وی افزود: اما در بعد داخلی ضمن این که از همه دستگاهها از همه مسئولین از همه نهادهایی که برای خدمت رسانی به این مردم و این کشور تلاش می کنند قدردانی می‌کنیم، سال ۹۵ در کشور ما شاهد برخی ناکارآمدیهای مدیریتی و بعضی از حوادث تلخ نظیر حادثه قطار سمنان، پلاسکو، سیل سیستان و بلوچستان، گردوغبار درخوزستان و… بودیم.

امام جمعه موقت میبد با اشاره اوضاع ناگوار اقتصادی کشور خاطرنشان ساخت: تداوم تحریم‌های ظالمانه و همچنین تداوم رکود بی سابقه در بازار -که ولو مرتب آمار می دهند ما از رکود عبور کردیم و چقدر پیشرفت کرده ایم!- را مردم کاملا حس می‌کنند.

وی گفت: اگر ملاک رکود و تورم جیب و سفره مردم هست واقعیت‌های جامعه را آقایان باید ببینند و بگویند این گرانی ها برای چیست؟ در سالی که این همه تورم وجود دارد بعضی از صنایع ما یا تعطیل است یا نیمه تعطیل که نمی‌توانند به کارگران حقوق بدهند. خدماتی را گران کرده اند که مردم شدیدا به آن وابسته‌اند. برای چه آمده اند از شهریور امتیاز برق را گران کرده اند؟ این قبض‌ها را یا گران کردند یا اینقدر چیزهای اضافی در آن آورده اند که ما روزی چند نفر مراجعه کننده داریم که توان پرداخت این قبوض را ندارند.

حجت الاسلام حسنی با انتقاد از ادبیات زننده برخی دولتمردان در مواجهه با مردم، گفت: متاسفانه ادبیات بعضی از آقایان دولتمردان در صحبت با این ملت بزرگ ادبیات خوبی نیست؛ حتی گاهی بعضی ها در ادبیاتشان به سخنان نورانی مقام معظم رهبری هم طعنه می زنند این را مردم می‌دانند، می‌فهمند هوشیارند و انشاءالله جواب اینها را در پای صندوق‌های رای خواهند داد.

استاد حوزه علمیه میبد در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۶ ما شاهد دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها هستیم، گفت: اگر فردی تقوای لازم را داشته باشد ولی می‌بیند که توانایی این مسئولیت را ندارد زیر بار این مسئولیت نمی‌رود اگر یک فردی می‌بیند کاری که می خواهد به عهده بگیرد در تخصص و توان او نیست اگر قبول کرد معلوم است بی تقوا است.

وی افزود: چه کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود چه حتی اعضای شورای هر شهری که می‌خواهند عضو شورا شوند برای اینکه بتوانند مشکلات شهرشان را حل کنند باید دارای روحیه انقلابی باشند و در این پست ها و مقام ها برای خودشان کیسه ندوخته باشند.

وی گفت: یک مسئول در نظام اسلامی باید سپر بلای مشکلات مردم باشد نه اینکه وقتی به مقامی رسیدند، بنشینند پای هم و این حقوق های نجومی را برای خودشان تصویب کنند و به بیت المال دستبرد بزنند و بعد از گذشتن این همه مدت هنوز ما ندیدیم برخورد قاطعی با این پدیده زشت صورت گرفته باشد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به پدیده مذموم محله گرایی افراطی در رای دادن گفت: من درخواست عاجزانه ای از همه مردم بزرگوار این شهرستان دارم و آن اینکه بیایید برای خدا در این دوره از انتخابات شوراها این تعصبات محله ای را کنار بگذارید و افراد کاربلد و با تقوا و انقلابی را به شورا بفرستید و تعصبات محله ای و فامیلی را کنار بگذاریم.

وی افزود: افرادی را وارد شورا کنیم که بتوانند مشکلات انباشته شده این شهر  کهن و عزیز را حل کنند.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: باید فرد و تیمی بر اوضاع این کشور مسلط شود که در مقابل تشر دشمن نترسند و نگاهش به کدخدای جهان نباشد بلکه نگاهش به خدا باشد و با این دید و با قوه قلب و با استقامت و با شجاعت و با روحیه انقلابی گره از مشکلات مردم باز کند.