در انتخابات شوراها باید به سراغ آدمهای باتقوا، دارای تجربه و توانا برویم که به ارزشهای اسلامی و انقلاب پایبند

خطیب جمعه میبد افزودند : باید به سراغ آدم های باتقوا ، دارای تجربه و توانا برویم که به ارزشهای اسلامی و انقلاب پایبند باشند و کفایت لازم برای افزایش درآمد ، اداره درست و رسیدگی به مسائل داشته باشند.

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، از قرارگرفتن حاکمان بحرین در مقابل ملت این کشور اظهار تاسف کردند و گفتند : حاکمان ظالم بحرین درصدد محاکمه شیخ عیسی قاسم نماد عزت و رمز مقاومت ملت بحرین هستند .
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه تاکنون جرات نکردند اند ، افزودند : تعرض به شیخ عیسی قاسم و مسلمانان در بحرین ، هزینه سنگینی را برای آنها به دنبال دارد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، حضور امریکایی ها در سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانستند و تصریح کردند : هیچ کشوری ، بدون موافقت کشور مقابل و قوانین بین المللی اجازه ورود به کشوری را ندارد در حالی که امریکا مثل گذشته بارها قوانین را نقض کرده است و در سوریه هم می خواهد این قوانین را نقض کند .
خطیب جمعه میبد گفتند : اما امریکا و اسرائیل مثل همیشه بدانند ، این دستاویزهایی که امروز درست کرده اند ، چهره هایی که ساخته و فتنه هایی که پرداخته اند ، آنها را نجات نمیدهد.
ایشان خاطرنشان کردند : به فضل خدا ، انقلاب اسلامی ، مسلمانان ، گفتمان انقلاب و مقاومت اسلامی در عرصه بین الملل ، همه این توطئه ها را خنثی خواهد کرد .
امام جمعه میبد با بیان اینکه ما در روابط خارجی هم اهل گفتگو و تعامل هستیم اظهار داشتند اما نباید فکر کنیم کلید نجات ما در دست خارجی ها و بیگانگان است .
آیت الله اعرافی گفتند : ما باید شجاعت ، مقاومت و هویت انقلاب و اسلامی مان را در تعاملات خارجی حفظ کنیم.
خطیب جمعه میبد افزودند : امیدواریم که مسئولان همه قوا و نهادها و دستگاها و ملت بزرگ ما در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، درصدد کاهش کاستی ها باشند تا کشور در مسیر رشد و تعالی بیشتری قرار بگیرد .
* انتخابات باید سالم برگزار شود
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها در اوایل سال تاکید کردند و گفتند : انتخابات باید سالم برگزار شود و همه پایبند انتخابات سالم باشند و در گزینش هایشان مصالح کشور و رضایت خدا را در نظر بگیرند.
امام جمعه میبد تصریح کرد : در انتخابات شوراها هم تقاضای من این است که واقعا بدانیم این شوراها و شهرداری برآمده از شورا در رشد مناطق روستایی و شهری بسیار موثر است.
خطیب جمعه میبد افزودند : باید به سراغ آدم های باتقوا ، دارای تجربه و توانا برویم که به ارزشهای اسلامی و انقلاب پایبند باشند و کفایت لازم برای افزایش درآمد ، اداره درست و رسیدگی به مسائل داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی احراز رتبه های اول آموزش و پرورش در کنکور و رتبه اول فرمانداری میبد در سطح استان را نیز تبریک گفتند.
* در آستانه نوروز ظاهر شهر باید آراسته باشد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین بر آماده سازی شهر و مناطق در ایام تعطیلات نوروز تاکید کردند و گفتند : در ایام تعطیلات نوروزی جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف مهمان ما هستند و باید با همکاری شهرداری و نهادها در آراستگی ظاهری شهر تلاش و نظافت و تمیزی و جذابیت شهر را بیشتر کرد .
ایشان خاطرنشان کردند : آنهایی که اهل کسب و کارند ، خودشان را آماده کسب و کارهای درست و رفتار خوب با ارباب رجوع و میهمانان کنند.
* راهیان نور راه رسیدن به منطق ایمانی و معنوی شهداست
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شبهه افکنی در مقوله راهیان نور گفتند : اصل حرکت راهیان نور حرکت بسیار خوبی است ، گاهی شبهه هایی پیرامون حرکت راهیان نور ایجاد می کنند که بی جاست .
خطیب جمعه میبد اظهار داشتند : اگر جوانان ما بخواهند به منطق ایمانی و معنوی شهدا و دفاع مقدس برسند ، راهیان نور یکی از ابزاهای مهم آن است .
ایشان با تشکر از دستگاهای فعال در حوزه راهیان نور افزودند : حضور نسل نو و جوان در مناطق جنگی و دیدن منظهره های ایثار و مقاومت از نزدیک ، نقش بسیار زیادی در سلامت نسل و آشنایی شان با کار گذشته دارد که باید این حرکت مقدس در جهت تقویت مبانی انقلاب اسلامی و مسائل روحی معنوی و اخلاقی ادامه پیدا کند.
امام جمعه میبد در پایان سال ۹۵ هم گفتند : اگر بخواهیم یک ارزیابی سریعی داشته باشیم در بخش خصوصی و نهادهای عمومی و دستگاههای رسمی کشور کارهای فراوانی در سطح کشور ، استان و شهرستان انجام شده است که همه قابل تقدیر است.
* حفظ امنیت کشور شاهکار مردم ایران در منطقه طوفان زده
آیت الله اعرافی ، حفظ امنیت کشور در منطقه طوفان زده را شاهکار مهم مردم و دستگاه های گوناگون در کشور دانستند و افزودند : البته کاستی هایی هم وجود دارد که نباید از آن چشم پوشی کرد و باید دستگاههای مختلف دست به دست هم دهند و اقدامات اساسی تری را در این زمینه انجام دهند.
کاستی ها:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند : متاسفانه همچنان شاهد تداوم رکود و مشکلات صنعت در کشور ، استان و شهرستان هستیم و انتظار داریم با عزم جدید ، تصمیم های اساسی برای سال آینده گرفته شود.
ایشان افزودند : در خصوص مسائل حقوقی و تبعیضات بهره مندی مردم از حقوق ها و امتیازات هم شاهد جلوه های ناخوشایند و گاهی ظالمانه هستیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفتند : مسائل فساد اداری و اختلاس سومین کاستی در جامعه است که گاهی پرونده های حساسی رو می شود و نباید در نظام سالم اداری ، در حوزه بانک ها و بخش های دیگر شاهد این مسائل باشیم.
امام جمعه میبد آسیب های اجتماعی را چهارمین معضل جامعه خواند و افزودند : سیزده چهارده آسیب اجتماعی است که گریبان جامعه را گرفته و همه در قبال آن مسئولیم و جای بحث های جناحی و سیاسی در آن نیست.
خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین جلسه را پیرامون آسیب های اجتماعی تشکیل داده اند ، افزودند : تصویب شورای اجتماعی وزارت کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست شخص رئیس جمهور نشان از اهمیت این موضوع است چرا که آسیب های اجتماعی چون طلاق ، اعتیاد ، مفاسد اخلاقی ، اختلافات خانوادگی و حاشیه نشینی روز به روز این پدیده ناگوار را در جامعه رشد می دهد و نیاز به برنامه ریزی درست است.
امام جمعه میبد با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی هم گفتند : همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند ، باید اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم احساس شود.
ایشان افزودند : اقتصاد مقاومتی یعنی خود مردم باید با حمایت درست و تکیه بر نیروهای درونی و ارتباطات سالم بیرونی شاهد یک تحولات اقتصادی باشیم.
* روحیه شهادت طلبی راه کمال و سد در برابر نفوذ دشمن
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای بیانات شیوای خود در خطبه سیاسی با قدردانی از همه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و برنامه ریزان و دست اندرکاران برگزاری پنجمین یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان میبد گفتند : ملت ما به خوبی می دانند که روحیه شهادت خواهی و عشق به مقام شهادت هم مایه کمال خود انسان ها است و هم راه را بر نفوذ و غلبه دشمنان در کشور و انقلاب تنگ میکند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشتند : ما پیروان امام بزرگی هستیم که جای جای سخنان او در نهج البلاغه حکایت از عشق بی پایان علی به مقام شهادت است.
ایشان افزودند : سخنان علی (ع) در عشق به شهادت حقیقتا برای بشر آموزنده است و ملتی که این جور آماده جانبازی ، فداکاری و شهادت در راه خدا باشد ، هم درپیشگاه خدا جایگاه رفیع دارد و هم در برابر دشمن ، شکوه و جلال و ابهتی دارد که آنها نمی توانند به او نزدیک بشوند.
* با روحیه شهادت طلبی بر دشمنان غدار پیروز شدیم
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه یادواره های شهیدان و تشیع پیکرهای شهدای گمنام باید بعنوان فرهنگ در نسل نو جوان ، پمپاژ و گسترش و تعمیق داد ، تصریح کردند : نسل جوان ، آماده فداکاری و ایثار ، سرمایه بزرگ ملت است.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس با این روحیه بر همه دشمنان صف کشیده و غدار پیروز شدیم یادآور شدند : یادواره شهدا باید این فرهنگ را تقویت کند.