نصب المان حکومت پادشاهی در آستانه دهه فجر در یکی از روستاهای میبد!

در آستانه دهه فجر و همزمان با تذکر جدی امام جمعه میبد مبنی بر پرهیز مسئولین از ترویج نمادها و آیین‌های غیراسلامی، بخشداری مرکزی میبد در اقدامی عجیب المان سکه پادشاهی ساسانی را در یکی از میادین شهرستان نصب کرد.

در آستانه دهه فجر و همزمان با تذکر جدی امام جمعه میبد مبنی بر پرهیز مسئولین از ترویج نمادها و آیین‌های غیراسلامی، بخشداری مرکزی میبد در اقدامی عجیب المان سکه پادشاهی ساسانی را در یکی از میادین شهرستان میبد نصب کرد.

به گزارش “میبدما” این نماد در میدانی در روستای مزرعه کلانتر میبد نصب شده و اگرچه در این منطقه تعداد محدودی از هموطنان زرتشتی زندگی می‌کنند اما این دلیل موجهی برای ترویج نمادهای سلطنتی پادشاهان جائر نیست.

کارشناسان معتقدند جای چنین آثاری در موزه‌های مختلف است نه در وسط میادین شهر چرا که عمدتا قرار دادن سمبل‌ها در میادین با هدف بزرگداشت یا ترویج فرهنگ مرتبط با آن نماد صورت می‌گیرد و معلوم نیست دلیل نصب چنین نمادی آن هم در ایام نزدیک به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی چیست؟!

این اقدام سوال برانگیز بخشدار میبد در حالی است که صبح شنبه گذشته آیت الله اعرافی در یکی از جلسات عمومی به شدت از ترویج چنین موضوعاتی انتقاد کرده و به مسئولین امر تذکرات لازم را داده بود.

به نظر می‌رسد بخشدار مرکزی میبد که به تازگی و با حاشیه‌های فراوان در این سمت منصوب شده، بهتر است به جای چنین اقداماتی به مشکلات عدیده و اصلی مناطق روستایی و محروم توجه کند و در مسیر حل این معضلات گام بردارد.

photo_2017-01-30_20-29-01 photo_2017-01-30_20-29-06 photo_2017-01-30_20-29-26